Dissabte 25 de maig de 2013

Reunió del Consell Pastoral Diocesà

El dissabte 25 de maig de 2013 va tenir lloc al Casal “Bisbe Cartañà” de Girona la novena reunió del Consell Pastoral Diocesà. Era la darrera reunió de l’actual Consell, atès que ha arribat al final dels quatre anys de durada.
Després de la pregària inicial i de l’aprovació de l’acta de la reunió anterior, el sr. Bisbe dirigí als consellers unes paraules de benvinguda, tot agraint les pregàries i les mostres d’afecte rebudes durant la seva operació quirúrgica i període de recuperació. En les seves paraules destacà la importància d’explicitar les prioritats pastorals per al proper curs 2013/2014, sobretot tenint en compte que la mort de diversos rectors durant els darrers mesos ens presenta, més que mai, el repte d’afrontar la manca de preveres.
Amb motiu dels quatre anys de servei que han prestat els membres del Consell, els entregà un decàleg pastoral escrit durant la seva convalescència, en el qual es destaca que tota acció pastoral ha de tenir com a objectiu comunicar Jesucrist, únic model i mestre.
Tot seguit es treballà sobre les “Prioritats pastorals per al curs 2012-2013. Any de la Fe”. Els consellers varen exposar les accions que s’han portat a terme durant el curs en els seus arxiprestats, parròquies o moviments, totes centrades en l’Any de la Fe. També es parlà d’aquelles que caldria reforçar i continuar durant el proper curs pastoral.
Després d’una pausa es reprengué la reunió amb una valoració per part dels consellers del funcionament del propi Consell Pastoral Diocesà. Els assistents coincidiren en manifestar que formar part del Consell els ha enriquit molt, els ha ajudat a entendre el funcionament de la diòcesi i el perquè de la presa de moltes decisions. També es posà de relleu la necessitat que hi hagi una bona comunicació entre els diferents organismes, entitats i comunitats que formem la diòcesi; cal vetllar perquè funcioni bé la cadena de transmissió de les informacions.
D’acord amb el punt setè de l’ordre del dia, el delegat episcopal d’Ensenyament informà sobre l’oferta de l’Institut Superior de Ciències Religioses per al curs 2013-2014, tot assenyalant que s’ofereix, a més de la formació reglada, tot un altre vessant de propostes dirigides a les persones implicades en els diversos camps eclesials.
Finalment, després de donar informacions d’altres activitats diocesanes, el sr. Bisbe tancà la reunió manifestant el seu agraïment cap a tots els membres del Consell i les seves famílies per la seva disponibilitat.