Dissabte 23 de novembre de 2013

Constitució del nou Consell Pastoral Diocesà

El matí del dissabte 23 de novembre, al Casal Bisbe Cartañà, va tenir lloc la reunió constitutiva del Consell Pastoral Diocesà, a la qual hi varen poder assistir gairebé la totalitat dels seus membres.
Després de la pregària inicial, el bisbe Francesc va dirigir unes paraules de benvinguda a tots els assistents, tot agraint-los d’haver acceptat aquesta nova tasca. Va destacar dos aspectes del Consell Pastoral Diocesà: hi és representada tota l’Església Diocesana i s’hi exerceix la corresponsabilitat.
Tot seguit els membres del Consell es varen presentar i el sr. Bisbe els va lliurar personalment el nomenament.
A continuació Mn. Lluís Suñer, vicari general, va exposar breument el contingut dels Estatuts del Consell.
I seguint l’ordre del dia, Mn. Esteve Sureda, vicari episcopal de pastoral funcional, va donar unes informacions generals sobre l’organització territorial i pastoral de la diòcesi, per tal d’ajudar els consellers a situar-se.
El sr. Bisbe va fer una exposició sobre les Prioritats pastorals per al curs 2013-2014, repassant cada un dels apartats i explicant que cada parròquia, agrupació, arxiprestat, grup o moviment pot escollir treballar aquelles prioritats que li semblin més adients, segons la seva realitat i les seves possibilitats. No cal pretendre treballar-les totes, sinó reforçar algun d’aquests aspectes a més del tot el que ja es treballa habitualment.
A continuació els membres del Consell varen fer les seves aportacions. Aquells que ja ho havien tractat en les seves respectives reunions, varen concretar quines de les prioritats preveuen treballar i aplicar.
Seguidament, el sr. Bisbe va presentar el document del Sínode dels Bisbes sobre família i evangelització “Els desafiaments pastorals sobre la família en el context de l’evangelització”. Es tracta d’un fet molt nou, ja que la Santa Seu demana als bisbes que recullin informació sobre el tema de la família preguntant als fidels diocesans. Per això, els membres del consell poden fer arribar les seves respostes, si és possible treballades en grup, a algunes de les nombroses preguntes del document.
Atesa la manca de temps, es va deixar l’elecció del Moderador del Consell per a la propera reunió.
Després de diverses informacions es va donar pas al torn obert de paraules. Finalment es va acabar la reunió, tot emplaçant els consellers a retrobar-nos a la Catedral per a la celebració de la clausura de l’Any de la Fe.

CONSELL PASTORAL DIOCESÀ
Constitució: 23 de novembre de 2013

Membres per raó del càrrec:
VICARI GENERAL
PROVICARI GENERAL
VICARI EPISCOPAL PER A LA PASTORAL FUNCIONAL
VICARI EPISCOPAL PER A LES VOCACIONS
CANCELLERA

Membres per elecció:
Preveres:
Llic. MIQUEL ÀNGEL FERRÉS (Arxipreste)
Mn. JAUME JULIÀ (Arxipreste)