Divendres 29 de novembre de 2013

Conveni per impulsar els Centres de Distribució d’Aliments (CDA)

Avui divendres 29 de novembre s’ha signat a la seu de la Delegació del Govern de la Generalitat a Girona un conveni per impulsar els centres de distribució d’aliments de les comarques de Girona. En concret, es tracta dels centres de Girona, Salt, Figueres, Lloret de Mar, Palamós, Olot, Palafrugell, Banyoles, Torroella de Montgrí i Roses.
En el projecte intervenen la conselleria de Benestar Social i Família, Càritas diocesana de Girona, la Diputació de Girona, la Fundació Banc dels Aliments de les comarques de Girona i l’Obra Social de “la Caixa”.

Han signat el conveni: Sra. Neus Munté (consellera); Mons. Francesc Pardo (bisbe de Girona i President de Càritas Diocesana); Sr. Joan Giraut (President Diputació de Girona); Sr. Frederic Gómez (President Fundació CDA); Sr. Jaume Masana (Director territorial de “la Caixa” a Catalunya. També hi era present el Delegat del Govern de la Generalitat de Catalunya Sr. Eudald Casadesús.

Després de la signatura i en una breu intervenció el bisbe Francesc es va felicitar d’aquest treball en xarxa, que més exactament va qualificar de treball en comunió agraint també la confiança que el signants havien dipositat en Càritas per la gestió dels CDA, així com a Càritas per la feina i el servei que porta a terme, tot assenyalant que els Centres de Distribució d’Aliments són ja un model arreu del país, interessant-se per aquesta experiència alguns bisbe espanyols. Respecte a l’any vinent no va amagar una certa dificultat ja que no hi ha previsió de Marató per la Pobresa i la possibilitat d’una disminució de les aportacions d’aliments procedents de la Unió Europea., encara que confia que accions com la d’aquest conveni ajudin a pal•liar la situació de tantes famílies amb risc d’exclusió.

Les xifres del Conveni

A través del conveni subscrit les diverses parts implicades aportaran 1.288.000€. La Diputació, 100.00€,el departament de Benestar i Família, 74.000€, Càritas Diocesana de Girona, 30.000€, més una aportació d’aliments per valors de 166.000€, l’Obra Social de “la Caixa”, 18.000€ i la Fundació Privada Banc dels Aliments de les comarques de Girona farà una aportació d’uns 900.000€ consistents en aliments en espècies donats per empreses alimentàries. Cal afegir les aportacions dels diversos ajuntaments on hi ha CDA, a través de convenis amb Càritas Diocesana de Girona i que ascendeixen a 1,6 milions d’euros.