Divendres 27 de desembre de 2013

Inaugurat el nou museu parroquial d’Olot

Des d’aquest dijous es pot veure el nou museu parroquial d’Olot que ha estat recentment renovat. Després d’una celebració eucarística presidida pel bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, es va procedir a la inauguració que facilitarà l’accés dels fidels i interessats al patrimoni cultural de l’església de Sant Esteve d’Olot on hi destaca la pintura d’El Greco “El Crist abraçat a la Creu”. Fins ara aquesta obra de finals del renaixement només es podia veure a la sagristia. També s’inclouen altres pintures, retaules, imatges, robes litúrgiques i peces d’orfebreria de diferents èpoques. A l’espera d’uns horaris definitius, el museu es pot veure sempre que l’església és oberta (principalment els matins de 8 a 13 hores) i en hores convingudes.
Foto: detall de la pintura d’El Greco.