Dijous 23 de gener de 2014

Càritas presenta un còmic sobre la problemàtica de la Llei d’Estrangeria

Càritas Diocesana ha presentat un còmic titulat “També va per tu. Històries sobre com la llei d’estrangeria ens afecta a tots. En el decurs d’un acte que tingué lloc ahir dimecres al capvespre a la Casa de Cultura i amb intervencions, de Martí Batllori, secretari general de Càritas i de Lluís Puigdemont, cap dels programes de migracions de l’Àrea de Dret, de Càritas.
Aquesta publicació és realitzada en sentit didàctic, doncs ofereix pautes per organitzar debats i diàleg a l’entorn de cada una de les cinc històries que conformen el còmic. Totes les escollides s’inspiren en situacions viscudes i que van des de la situació dels dits “sense papers”, als immigrant que retornen als seus països d’origen, en no resoldre la seva situació laboral i d’integració entre nosaltres.
En el decurs del mateix acte, es va oferir un avenç de l’informe sobre la integració de les persones immigrants a Catalunya, que ha encarregat la Generalitat, en aplicació de la Llei d’Acollida aprovada per Parlament fa uns anys i que va ser a càrrec d’Orlando Cardona i Joaquim Brugés. En aquest estudi que inclou l’evolució del fenomen migratori al país en els darrers deu anys, s’analitzen no sols les dades estadístiques, també es diferencia l’acció d’acollida, en general positiva i la més difícil d’integració.
El còmic es pot demanar directament a Càritas Diocesana de Girona.