Dilluns 20 de juliol de 2015

Eucaristia en sufragi de Mn. Agustí Lloret, capellà gironí i missioner a Xile

Des del bon record i la gratitud, aquest dimarts 21 de juliol a les 20 h, a l’església del Mercadal de Girona, se celebrarà una Eucaristia en sufragi del capellà gironí i missioner a Xile, Mn. Agustí Lloret, que morí el passat 4 de juliol a l'Hospital de la UC de Santiago (Xile).

Mn Agustí Lloret va néixer a Girona el 7 d'agost de 1930. Fou acollit a l’antic Hospici, avui Casa de Cultura. Sempre vinculat a la parròquia del Mercadal i especialment, amb Mn. Fernando Forns, i amb l’Escolania. Va fer els estudis eclesiàstics al Seminari de Girona. Fou ordenat prevere a l'església de sant Martí del Seminari el 6 de novembre de 1955. El dia 20 del mateix mes celebrava la seva primera Missa a l’Església de l’Hospici, l’actual Auditori Josep Viader (veure fotografia). Va exercir el ministeri sacerdotal com a vicari de les parròquies de Riudarenes, Amer, Banyoles, Llagostera i Santa Coloma de Farners. El 1959 ingressà a l'Obra de Cooperació Sacerdotal Hispano Americana (OCSSHA) i anà de missioner a Xile, a l’Arxidòcesi de Santiago, on ha exercit el seu ministeri durant tots aquests anys. Darrerament, per malaltia, residia a la casa d'ancians "Hogar Español" de Santiago de Xile.

El mateix Cardenal Ezzati, en una carta dirigida al bisbe de Girona, ha escrit: “Siendo un joven sacerdote partió desde España para venir a nuestra patria y cooperar a nuestra labor evangelizadora. Por más de cinco décadas sirvió pastoralmente en diversas parroquias y colegios de nuestra ciudad, manifestando siempre generosidad y dedicación en favor del anuncio del Reino. Hoy he presidido la Misa de exequias del P. Lloret y puedo dar testimonio del afecto agradecimiento y buenos recuerdos de sacerdote entregado por su rebaño, que dejó entre las numerosas personas que estuvieron presentes”.

La iniciativa de la missa de demà ha estat de membres de l’Escolania del Mercadal, dels amics i de la Delegació episcopal de Missions del bisbat de Girona.

A LA FOTOGRAFIA (20.11.1955): Primera Missa de Mn. Agustí Lloret a l’església de l’Hospici (avui, Auditori Viader). Des de l'esquerra: Mn. Agustí, Mn. Antoni Talamàs (rector del Mercadal), Mn. Jordi Bachs, de diaca, Mn. Joan Riu, de sotsdiaca, i en Francesc Pèlach, d’escolà.