Dissabte 31 d'octubre de 2015

Ha mort Mn. Josep M. Cardelús i Pons

Va néixer a Arenys de Mar el 15 de Juliol de 1933. Després de cursar els estudis eclesiàstics al Seminari de Girona va ser ordenat a Sant Pere del Vaticà el 19 de març de 1956. Del 1956 al 1959 va cursar estudis a la Pontifícia Universitat Gregoriana de Roma i a la Pontifícia Universitat Lateranense on obtingué la Llicenciatura en Dret Canònic i Dret Romà.

Prèviament s’havia llicenciat en Dret Civil i Filosofia i Lletres a la Universitat de Barcelona i de Saragossa. L’any 1959 va ser adscrit a la parròquia de la Immaculada Concepció i Sant Pau de Figueres. L’any 1960 va ser nomenat capellà de les RR. Escolàpies de Figueres i el 1963 de L’Hospital. Del 1965 al 1974 exercí de Notari de la Cúria diocesana, càrrec que compartí amb el nomenament, l’any 1968, com a consiliari de les Guies Sant Jordi, i des del 1970 com a Fiscal diocesà i Vicari Episcopal de la Zona Pastoral de l’Empordà.

L’any 1974 fou nomenat Vicari General del bisbat fins el 1977 que fou nomenat professor de Dret canònic del Seminari diocesà i Ecònom de Ravós del Terri. L’any 1978 fou nomenat Fiscal substitut i el 1979 Jutge Provisor fins al 1983 que fou nomenat Vicari Judicial diocesà del Tribunal Eclesiàstic. També exercí de Jutge auditor del Tribunal de Testaments i pies Fundacions. Professor de dret Canònic a l’Institut de Teologia de Girona i més tard a l’Institut Superior de Ciències Religioses. L’any 2005 fou adscrit a la Parròquia de Cornellà de Terri fins al 2009 que va anar a residir a la Residència sacerdotal “Bisbe Sivilla de Girona”, on ha mort avui, 31 d'octubre de 2015.

L'enterrament tindrà lloc el proper dilluns 2 de novembre a les 11 del matí a la Catedral Basílica de Girona.