Divendres 18 de març de 2016

Càritas Diocesana de Girona celebra 50 anys d’acció social amb un acte emotiu i multitudinari

Càritas Diocesana de Girona va celebrar ahir la cloenda del seu 50è aniversari amb un acte de reconeixement que va tenir lloc a l’Auditori-Palau de Congressos de Girona. L’entitat va voler agrair d’aquesta manera la implicació de totes les persones, empreses, entitats i institucions que han fet possible cinc dècades d’acció social a la diòcesi. L’acte també va servir per celebrar els primers 10 anys d’Ecosol Empresa d’Inserció.

Més de 900 persones van assistir a l’esdeveniment, conduït pel periodista i escriptor Martí Gironell. L’acte va repassar la història de l’entitat a través de diversos vídeos i el testimoni de persones participants dels diversos programes i projectes de l’entitat.

Càritas va voler agrair també la implicació del voluntariat més veterà i de les últimes incorporacions amb un diploma representatiu entregat per Mons. Francesc Pardo, bisbe de Girona i Ramon Barnera, director de l’entitat.

El bisbe d'Alep i President de Càritas Síria, Mons. Antoine Audo, també va voler dirigir una felicitació a la tasca de Càritas Diocesana de Girona a través d'un vídeo comunicat enregistrat per a l'ocasió. El públic assistent va voler expressar la seva solidaritat cap a Síria, promovent una multitudinària fotografia i desplegant una pancarta amb l’etiqueta #withsyria.

Per acabar la celebració, els Marrecs de Salt van realitzar un pilar gràcies a la pinya d’una part del públic assistent, per simbolitzar el treball en xarxa, una de les claus de l’èxit del desenvolupament de l’acció social de Càritas durant el mig segle d’activitat a la diòcesi.

Mons. Francesc Pardo va tancar l’acte agraint l’esforç de totes les persones que durant aquests cinquanta anys han permès desenvolupar els programes i projectes de l’entitat, i va assegurar que "Càritas Diocesana és la verificació de l'Evangeli que anunciem i celebrem".

Fotografies: a la galeria fotogràfica.