Divendres 30 de setembre de 2016

Es reuneixen els responsables de pastoral de les escoles cristianes de Girona i Salt

Avui s’ha celebrat la reunió ja habitual a l’inici de curs entre els responsables de Pastoral de les escoles cristianes de l’Arxiprestat de Girona –Salt a la seu del Bisbat de Girona.
Sota la presidència del bisbe Francesc s’ha informat als assistents de les conclusions del Seminari sobre l’exhortació papal “La joia de l’Evangeli”, treballat per una desena de persones durant 12 sessions el curs passat.
Entre les conclusions presentades pel G. Valerià Simon, marista, hi ha la proposta de formació d’unes persones per ser agents de pastoral per a joves en escoles i parròquies. S’ha exposat una proposta de pla de formació i de la seva metodologia, perfil dels candidats i compromisos de les institucions.
El Germà Valerià Simon, coordinador del Seminari, ha informat de la continuïtat d’enguany de les trobades d’aprofundiment sobre diversos aspectes de l’exhortació del papa Francesc. Si pot ser ampliaran el grup de participants.
S’han comentat també les activitats que s’han fet a nivell diocesà sobre l’any de la Misericòrdia.
El Bisbe Francesc ha posat de relleu una prioritat Pastoral d’enguany que fa referència a la vinculació de les escoles cristianes a la Pastoral diocesana.
Es parla també d’oferir a les escoles un full conjunt de les parròquies de l’arxiprestat on hi figuri la informació completa de les activitats de catequesi d’aquestes parròquies. Full que seria distribuït a totes les famílies.