Dimecres 16 de novembre de 2016

Comunicat en relació a les notícies aparegudes avui a la premsa sobre el prevere diocesà Mn. Josep Planas i Planas

Davant de les notícies aparegudes avui a la premsa sobre el prevere diocesà Mn. Josep Planas i Planas, el Bisbat de Girona vol precisar el següent:

1. Que la investigació ordenada pel Sr. Bisbe va concloure a finals del passat mes de juny. Es va trametre en la seva totalitat a la Congregació per a la Doctrina de la Fe de la Santa Seu.

2. Que la Santa Seu va respondre comunicant la decisió de no procedir penalment contra Mossèn Josep i imposant-li unes mesures. Aquestes mesures li van ser comunicades pel Sr. Bisbe.

3. Que entre les mesures adoptades no n’hi ha cap que li prohibeixi dir la missa públicament, com avui s’ha afirmat. Aquestes mesures es concreten en algunes limitacions en l’exercici del ministeri.

4. Que la Congregació per la Doctrina de la Fe, després de la investigació i de les mesures adoptades, va donar el cas per tancat.

5. Que el Sr. Bisbe va reunir-se amb la denunciant per comunicar-li les decisions preses.

Girona, 16 de novembre de 2016