Dilluns 23 de gener de 2017

Tossa acompleix el Vot

Dijous al capvespre el bisbe Francesc va rebre José Antonio Gómez Cerrato, el Pelegrí de Tossa, que tornava de Santa Coloma després d’haver acomplert dimecres el tradicional Vot de vila. Enguany, ni la pluja ni el fred, van impedir que un miler de persones (551 homes i 456 dones) acomplissin el Vot que el poble de Tossa va prometre perquè quedés alliberat de la pesta. 81 d’elles, anaven descalces.
Els orígens d’aquest pelegrinatge són confusos, semblaria que fou en el segle XV, ja que uns goigs parlen de l’any 1400. Les autoritats van decidir que un dels habitants agafés la imatge de sant Sebastià que es guardava a l’església parroquial i la portés a l’ermita més propera dedicada al sant. Consta documentalment que ja en el 1707 es feia fins a l’ermita dedicada a sant Sebastià a Santa Coloma de Farners, tal i com es fa avui. En la incògnita quedarà si en els primers anys s’havia arribat a fer fins a Sant Sebastià de la Guarda de Palafrugell. La distància a peu des de Tossa a ambdues ermites és quasi la mateixa, 40 quilòmetres.
A la fotografia de @TSelvatana, el pelegrí arriba a Santa Coloma de Farners a primera hora del vespre de dimecres.