Dilluns 17 de juliol de 2017

El bisbe de Girona, Francesc Pardo, ha signat avui diversos nomenaments

Aquest dilluns 17 de juliol, el bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, ha signat els diversos nomenaments que entraran en vigor a partir del proper 14 de setembre.

Mn. Martirià Brugada i Clotas, ha estat nomenat nou rector de Lloret de Mar substituint Mn. Josep M. Castellà i Marcet, que ha estat nomenat al seu torn rector d’Anglès, Bonmatí, Constantins, Sant Julià del Llor i Sant Martí Sapresa.

Mn. Miquel Àngel Ferrés i Fluvià, actual rector entre d’altres de la parròquia de la Immaculada Concepció i Sant Pau de Figueres, ho serà també de les parròquies del Bon Pastor, Sant Pere, la Sagrada Família i Vilatenim de la mateixa ciutat de Figueres, a més de les de Llers i Pont de Molins. El fins ara rector d’aquestes parròquies –Mn. Josep Taberner i Vilar-, ha estat nomenat administrador parroquial de Begur, Pals i Regencós, i encarregat d’Esclanyà. I Mn. Rafel Felipe i Freije, actual rector de Palafrugell, Mont-ràs i Llofriu, ho serà també de Torrent.

Mn. Joan Pujol i Prat, ha estat nomenat nou rector de les parròquies de la Mare de Déu dels Àngels i de santa Maria Assumpta de Sant Feliu de Guíxols, en substitució del fins ara rector d’aquestes parròquies, Mn. Narcís Ponsatí i Prujà, que amb la seva jubilació canònica de rector passa a ser el capellà de la comunitat de les Germanetes dels Pobres de Girona.

El bisbe de Girona també ha signat altres nomenaments parroquials complementaris com els de Mn. Joan d’Arquer i Terrasa, que a més de les altres responsabilitats parroquials que té actualment i que continuarà desenvolupant, serà també el nou rector de Castelló d’Empúries, Sant Pere Pescador, Torroella de Fluvià i Vilanova de la Muga, parròquies de les quals ja n’era fins ara l’administrador parroquial. La mateixa situació es dona amb Mn. John William Candelo i Perea, a partir d’ara rector de Cantallops, Capmany, Espolla, la Jonquera, Masarac, Mollet de Peralada i Sant Climent Sescebes; i amb Mn. Miquel Oliveras i Coll, rector de Besalú, Beuda, Dosquers, Lligordà, Maià de Montcal, la Miana, Montagut, Oix, Sant Jaume de Llierca i Segueró. En ambdós casos ja n’eren fins ara els administradors parroquials. Mn. Miquel Oliveras a més serà encarregat de Fares i el Mor i Ossinyà.

D’altra banda, Mn. Cinto Busquet i Paredes, serà l’administrador parroquial de Calella. I Mn. Manuel Valls i Serra, adscrit amb facultats de vicari a les parròquies del Bon Pastor, la Immaculada Concepció i Sant Pau, Sagrada Família, Sant Pere, Santa Maria i Vilatenim de Figueres, Fortià, Llers, Pont de Molins, Riumors i Vila-sacra.

Mn. Joan M. Amich i Raurich, actual rector de Santa Maria de la Bisbal, assumeix també l’administració parroquial de Fontclara, Palau-sator i Sant Feliu de Boada, que afegeix als altres càrrecs parroquials que ja desenvolupa. Per la seva banda, Mn. Josep Farrerons i Fugarolas, serà diaca al servei de les parròquies d’Anglès, Bonmatí, Constantins, Sant Julià del Llor i Sant Martí Sapresa, i la Cellera de Ter (també estarà al servei de Sant Pere d’Osor i Santa Maria del Coll del Bisbat Vic, amb el corresponent nomenament del bisbe d’aquella diòcesi).

A més dels nomenaments parroquials, Mons. Francesc Pardo també ha fet altres nomenaments no parroquials com el de Mn. Josep Puig i Bofill, nou arxipreste de l’Alt Empordà Marina; la Srta. Pilar Pina i Espinosa, nova delegada episcopal per a la Vida Consagrada en substitució de Mn. Ramon Alventosa i Montfulleda, que serà el consiliari d’aquesta mateixa delegació. Finalment la Gna. Cristina Masferrer i Felip serà la vicedelegada episcopal de Pastoral de la Salut i el Sr. Xavier Roca i Bas, secretari tècnic de la delegació de Mitjans de Comunicació Social.