Dilluns 22 de gener de 2018

El Pelegrí de Tossa renova el Vot de Poble a Sant Sebastià acompanyat de 1.675 fidels

Aquest passat dissabte 20 de gener al vespre una multitud de colomencs i colomenques van sortir al carrer per a rebre -molts d'ells amb candeles a les mans- el pare Pelegrí de Tossa, enguany l’empresari hoteler de 43 anys, casat i amb un filla, Lluís Soler Capdevila, que va arribar a Santa Coloma de Farners acompanyat per 1.675 pelegrins, seguint el tradicional camí que porta a complir, any rere any, el Vot a Sant Sebastià, qui va alliberar la població tossenca de la pesta pels volts de l'any 1.400.

Després de prop d’11 hores a peu per asfalt i camins de sorra resseguint un trajecte de 40 km, el pare Pelegrí arribava a la capital selvatana i era rebut per les autoritats locals i comarcals, així com per les eclesiàstiques, encapçalades pel Bisbe de Girona, Francesc Pardo, i els rectors de Santa Coloma i Tossa de Mar, Mn. Ramon Alventosa i Mn. Joan Carreras, respectivament. Tots junts, i amb una orquestra al capdavant, es van dirigir cap a la capella de Sant Sebastià per tal de complir el Vot.

Dins de la capella, el pare Pelegrí va dirigir el rés del Rosari, que van seguir tots els fidels, i a continuació el bisbe Francesc va adreçar unes paraules, agraint als pelegrins el fet de contribuir a mantenir viva aquesta ancestral tradició de religiosistat popular. També es va fer el cant dels Goigs a Sant Sebastià i el bes a la relíquia del sant. En acabat, la comitiva es va dirigir a l'església parroquial de Santa Coloma per a rebre les acreditacions que justifiquen que ha complert el Vot.

L'endemà diumenge es va emprendre el camí de tornada i, un cop arribats a Tossa de Mar el pare Pelegrí va poder anunciar als veïns de la població que, un any més, s'havia complert el Vot. Com és tradició, una processó va acompanyar el trajecte de la capella dels Socors fins a l'església parroquial, on el bisbe Francesc va cloure el pelegrinatge donant la benvinguda als fidels i demanant la protecció de Sant Sebastià.