Dilluns 30 d'abril de 2018

Trobada interdiocesana de diaques a la basílica de Palera

La basílica de Palera va acollir el dissabte 21 d'abril la Trobada diaconal familiar interdiocesana que cada primavera té lloc en una de les deu diòcesis catalanes, acollits per l'arquebisbe o el bisbe de la mateixa, des de fa més de trenta anys. La convocatòria i organització de la Trobada d’enguany va anar a càrrec dels diaques de Girona i de l’Associació Sant Llorenç per a la promoció del diaconat.
Els assistents es van trobar la basílica del Sant Sepulcre de Palera, restaurada recentment, i van compartir entre ells les experiències de les tasques ministerials que duen a terme i el suport que reben de les esposes, en el cas dels casats. Van valorar també la consolidació del ministeri diaconal en les diòcesis catalanes, en les quals hi ha actualment 120 diaques permanents: 40 a Barcelona, 11 a Girona, 5 a Lleida, 18 a Sant Feliu de Llobregat, 4 a Solsona, 7 a Tarragona, 18 a Terrassa, 5 a Tortosa, 3 a Urgell i 9 a Vic. Els candidats són uns trenta. En el conjunt de les diòcesis espanyoles n’hi ha poc més de 400. En l'àmbit internacional, el nombre total de diaques permanents s'acosta als 50.000.
Pel que fa al programa que es va seguir, a la una del migdia el bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, va presidir l'Eucaristia a la basílica, i en l’homilia va animar als diaques i a les esposes a prosseguir amb fidelitat el servei eclesial que tenen encomanat. A continuació va tenir lloc un dinar de germanor i per cloure la trobada es va fer una visita cultural guiada a la vila de Besalú, al call jueu i a les esglésies de Santa Maria i de Sant Vicenç, on els assistents van fer plegats el rés de les Vespres.
En relació a les activitats del pròxim curs es preveu que la trobada familiar interdiocesana de tardor se celebri a la diòcesi de Vic, en data a determinar. D'altra banda, la 33a Trobada de diaques de les diòcesis espanyoles tindrà lloc del 6 al 9 de desembre, a l’arxidiòcesi de Toledo, on se celebrarà per primera vegada i on encara no hi ha diaques permanents. El tema serà “El diaconat permanent i la família”. Així mateix, el Centre Internacional del Diaconat preveu organitzar l’any 2019 un Simposi que tractarà sobre la sacramentalitat del diaconat.