Dilluns 23 de juliol de 2018

El bisbe de Girona, Francesc Pardo, ha signat avui diversos nomenaments

Avui dilluns 23 de juliol, el bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, ha signat els diversos nomenaments que entraran en vigor a partir del proper mes de setembre, a excepció del nou vicari judicial, que es va fer efectiu el 16 de juliol.

Pel que fa als nomenaments no parroquials, Mn. Rafel Felipe i Freije serà el nou vicari judicial en substitució de Mn. Pere Bellvert i Morente –qui ha estat al capdavant d’aquesta responsabilitat des del 2005-, el qual serà jutge diocesà. D’altra banda, Mn. Josep Puig i Bofill serà l’exorcista de la diòcesi, i Mn. Joan Soler i Ribas, delegat episcopal per al Servei d’Orientació Vocacional. En relació a l’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona (ISCRG), Mn. Enric Tubert i Pagès i el Sr. Joaquim Malé i Ribera seran professors no estables.

D’altra banda, en relació als nomenaments parroquials, Mn. Pere Lluís Aymerich i Armengol, actual rector de les parròquies d’Agullana, Biure, Boadella d'Empordà, Darnius, les Escaules, Maçanet de Cabrenys i la Vajol, ho serà també de Pont de Molins.

Mn. Josep Casellas i Matas, actual rector de Santa Maria de Pineda de Mar, Santa Susanna i Sant Pere de Riu, i administrador parroquial d'Hortsavinyà, ha estat nomenat també rector de Sant Joan Baptista de Pineda de Mar.

Mn. Josep M. Castellà i Marcet, actual rector d’Anglès, Bonmatí, Constantins, Sant Julià de Llor i Sant Martí Sapresa, ho serà també de la Cellera de Ter.

P. Josep Frigola i Ribas, M. Afr., actual administrador parroquial d'Albanyà, Sant Llorenç de la Muga i Terrades, i capellà del santuari de la Mare de Déu de la Salut de Terrades, serà també rector de Llers.

Mn. Manel Masvidal i Castro, actual rector de les parròquies de Borrassà, Cabanelles, Ermedàs, Espinavessa, Lladó, Navata, Ordis, Pontós, Queixàs, Romanyà d'Empordà, Sant Martí Sasserres, Taravaus, Vilademires i Vilamalla i encarregat de l'Estela, serà també rector de Fortià, Riumors, Vila-sacra i Vilatenim.

Mn. Eduard de Ribot i Martínez, actual rector d'Arbúcies, Sant Feliu de Buixalleu, Viabrea i administrador parroquial de Riells de Montseny, serà també rector de Gaserans i Grions.

Mn. Joan Triadó i Serracant, actual rector de Breda, Fogars de la Selva, Hostalric i Reminyó, ho serà també de Massanes.

Mn. Joan d’Arquer i Terrasa, actual rector de Castelló d'Empúries, Colera, Llançà, Portbou, Sant Pere Pescador, Torroella de Fluvià i Vilanova de la Muga, serà també administrador parroquial de Cabanes, Pedret i Marzà, Peralada, Vilabertran i Vilarnadal.

Mn. Dagoberto Rojas i Arroyave, actual vicari de les parròquies de Castelló d'Empúries, Colera, Llançà, Portbou, Sant Pere Pescador, Torroella de Fluvià i Vilanova de la Muga, ho serà també de Cabanes, Pedret i Marzà, Peralada, Vilabertran i Vilarnadal.

Mn. Joan Soler i Ribas, actual rector d’Arenys de Munt, serà també vicari d’Arenys de Mar.

Mn. Ramon Oller i Hereu, fins ara rector de La Cellera de Ter, serà adscrit amb facultats de vicari a la parròquia de Santa Maria de Banyoles i a les altres parròquies de l’arxiprestat de Banyoles.

Mn. Carles Sánchez i Garcia, actual diaca de l'Armentera, Empúries, l'Escala, Montiró, Saldet, Sant Miquel de Fluvià, Sant Mori, Valveralla, Ventalló, Vilacolum, Viladamat, Vilamacolum i Vila-robau, ho serà també de les parròquies de Vila-sacra i Vilatenim.

Finalment, també es produeixen jubilacions de rectors, que es faran efectives el dia de l’inici del ministeri del qui els substituirà. Es tracta de Mn. Ramon Masachs i Plana, fins ara rector de la parròquia de Sant Joan Baptista de Pineda de Mar; Mn. Ramon Oller i Hereu, fins ara rector de la Cellera de Ter; Mn. Lluís Plana i Sau, fins ara rector de Cabanes, Pedret i Marzà, Peralada, Vilabertran i Vilarnadal, i Mn. Rossend Roca i Masachs, fins ara rector de Massanes, Gaserans i Grions.