Dijous 26 de juliol de 2018

El Bisbat de Girona expedita 500 credencials a l’any per al Camí de Sant Jaume

Cada any s’expediten, des del Bisbat de Girona, unes 500 credencials per als peregrins que volen dur a terme el Camí de Sant Jaume. Aquest document -adreçat a les persones que fan el trajecte a peu, en bicicleta o a cavall- el proporciona l'Oficina del Peregrí de Santiago de Compostela i es pot aconseguir a través de la página web www.oficinadelperegrino.com, així com en institucions autoritzades per la Catedral de Santiago, com parròquies, bisbats -en aquest cas, el Bisbat de Girona-, associacions d’amics del Camí, albergs de peregrins, confraries, etc.

La credencial té dues finalitats pràctiques: l’accés als albergs de peregrins i la sol·licitud de la “Compostela”, document que certifica que s’ha dut a terme el peregrinatge. A banda d’incloure informacions d’interès i el segell de la institució que l’expedita, a l’interior de la credencial també hi ha un espai destinat als albergs, parròquies, monestirs, ajuntaments i altres llocs autoritzats encarregats d'anar segellant la ruta del peregrinatge. Finalment, al revers s’hi mostren una sèrie de mapes dels diferents Camins de Sant Jaume, així com una benedicció procedent del Codex Calixtinus, del segle XII, i una pregària del peregrí.

Per a més informació i adquirir la credencial, podeu contactar amb la Llibreria Diocesana Casa Carles:
Pl. del Vi, 2, de Girona
Tel/Fax. 972 41 28 78