Dijous 25 d'octubre de 2018

Ens ha deixat Mn. Àngel Torres i Rosa

Mn. Àngel Torres i Rosa va néixer a Jaén el 20 d’octubre de 1942. Va fer els estudis eclesiàstics al Seminari de Girona i els va completar a l’Institut de Teologia “Gaudium et Spes” de Salamanca. L’any 1978 es traslladà a Xile on l’any 1980 fou ordenat prevere a l’església parroquial de san José de Melipilla. L’any 1990 va sol·licitar exercir el ministeri al Bisbat de Girona i fou nomenat administrador parroquial d’Avinyonet de Puigventós, Cistella, Vilanant i Vilarig fins al 1996 quan va ser incardinat a la diòcesi de Girona i nomenat rector de les esmentades parròquies. L’any 1999 se li encomanaren, com a rector, les parròquies de Fontcoberta, Viladamí, Ollers i Vilavenut i l’any 2002 fou nomenat rector de la parròquia de la Sagrada Família de Blanes. L’any 2003, rector de Sant Jordi Desvalls, Colomers, Gaüses, Vilopriu i encarregat de Valldevià. L’any 2005, rector d’Arbúcies i Sant Feliu de Buixalleu. El 2010, rector d’Argelaguer, Sadernes, Sales de Llierca i Tortellà. Del 2010 al 2014 també fou rector de Montagut, Oix i Sant Jaume de Llierca. A finals d’abril d’enguany, per motius de salut, va ser rellevat dels seus càrrecs i anà a viure a Banyoles, col·laborant, segons les seves possibilitats, en les parròquies on darrerament havia estat rector. Ha mort a Banyoles el 25 d’octubre de 2018.
La missa exequial serà demà divendres 26 d’octubre, a les 11 del matí, a l’església parroquial de santa Maria de Banyoles.