Dilluns 21 d'octubre de 2019

El Consell Pastoral Diocesà reflexiona sobre les Prioritats Pastorals del nou curs

Aquest passat dissabte, 19 d’octubre, el Casal Bisbe Cartañà de Girona va acollir la primera reunió del curs del Consell Pastoral Diocesà, amb les Prioritats Pastorals com a eix central. Aquestes van ser presentades pel bisbe Francesc, que les va definir com a les pautes que “haurien de donar el to a les actituds i propostes concretes per a la nostra missió". La situació actual del país també va ser ben present a la reunió i es va agrair la resposta ràpida de la Conferència Episcopal Tarraconense amb la publicació d’un comunicat el mateix matí que es va donar a conèixer la sentència del procés.

La necessitat d'innovar en la catequesi, el servei dels equips parroquials d'acció pastoral, el paper fonamental de la vida consagrada i de la pastoral de la salut... són alguns dels temes que els membres del Consell Pastoral Diocesà van posar sobre la taula a partir de la reflexió sobre les prioritats del nou curs. Finalment, es van presentar les diferents propostes de formació que s’ofereixen des del bisbat.

Què és el Consell Pastoral Diocesà?
El Consell Pastoral Diocesà està format per preveres, diaques, religiosos i, sobretot, laics, de manera que hi quedi representada tota la diòcesi. Estudia les activitats pastorals dins l'àmbit de la comunitat diocesana. La seva missió és la d'assessorar el Bisbe en allò que sotmeti a la seva consideració o estudi; revisar i avaluar periòdicament la pastoral diocesana a la llum de l'Evangeli; i assenyalar línies d'acció pastoral a partir d'un estudi de la realitat de la vida de les persones i dels grups socials enmig del món d'avui.