Divendres 27 de març de 2020

Crida de Càritas per garantir l'atenció a les persones més vulnerables

Amb motiu de la crisi sanitària que s'està vivint a causa del coronavirus, Càritas Diocesana de Girona ha posat a disposició un número de compte per poder rebre donatius i destinar-los a garantir la continuïtat de les mesures excepcionals que s'han posat en marxa per a les persones més vulnerables. Es tracta del ES29 2100 0002 57 0201445404 i cal utilitzar el concepte COVID19.

En una carta publicada a la pàgina web de l'entitat sota el títol "El compromís no tanca", la directora diocesana, Dolors Puigdevall, remarca que "a Càritas ens toca estar més compromesos que mai" i recorda que "hi ha milers de famílies que no poden proveir-se dels aliments necessaris per passar el confinament en condicions, gent gran que viu en solitud i persones en situació de vulnerabilitat que no podem oblidar". Puigdevall assenyala que "el nostre deure és acompanyar-les, especialment en moments com l’actual, sumar al costat de les administracions i d'altres entitats socials i procurar que aquesta crisi no les aboqui a l’exclusió social més severa."

"Durant els primers dies de confinament, hem fet un esforç titànic per mantenir oberts una trentena de serveis d’aliments, adequant les mesures de seguretat sanitàries, gràcies als professionals i al voluntariat que no està en el grup de risc, que han treballat gairebé sense descans", explica la directora de Càritas, i afegeix que "a més, hem activat l’atenció telefònica per mantenir l’acollida de persones en situació de vulnerabilitat, fer seguiment de la gent gran que viu sola i resoldre dubtes dels serveis d’immigració, entre d’altres". "Ara, més que mai, fem comunitat i teixim vincles, perquè ningú es quedi enrere", demana.