Divendres 17 d'abril de 2020

L'Església en temps de Covid-19, al nou número d'El Senyal

Com afronta l'Església la crisi sanitària pel Covid-19 i la situació de confinament? Aquest és el tema central del nou número de la revista diocesana del Bisbat de Girona, El Senyal, corresponent als mesos d'abril i maig, que inclou una entrevista a Mn. Sebastià Aupí, delegat episcopal de Pastoral de la Salut i coordinador del servei d’assistència religiosa dels hospitals Josep Trueta de Girona i Santa Caterina de Salt. “Més que destacar la por, el pànic o el temor que volen generar unes determinades informacions dels mitjans de comunicació, hauríem de destacar el gran esforç de tendresa i de solidaritat que estan fent moltes famílies i residències d’avis”, afirma. També assenyala que “el que estem vivint ens fa veure la importància del cor. Tenim un cor per estimar els altres i per sentir-nos-en responsables. Un cor que pateix per la persona que estimem i no vol que li passi res de dolent”. D’altra banda, Mn. Sebastià diu que ara “no és el moment de fer discursos o d’expressar grans idees, sinó de fer sentir proximitat, encara que sigui amb un parenostre resat a casa, sense poder tenir la persona estimada al costat.”

En l'apartat de vida parroquial i diocesana, s'ofereix, entre d'altres, un recull de diverses iniciatives digitals que s'estan duent a terme a la Diòcesi amb motiu del confinament, així com es recorda la figura del qui va ser cronista oficial de la ciutat de Girona, Enric Mirambell i Belloc, que va morir el passat 6 de març. La revista també compta, aquest mes, amb diversos articles d'opinió, entre els quals de l'historiador banyolí Miquel Rustullet, sobre les trones de Santa Maria dels Turers, o de Míriam Díez, directora de l’Observatori Blanquerna de Comunicació, Religió i Cultura, sobre la 54a Jornada Mundial de les Comunicacions Socials. La revista tanca amb una entrevista al monjo de Montserrat P. Bernat Juliol, que enguany havia estat escollit com a pregoner de la Setmana Santa de Girona.

El Senyal es pot adquirir a la Llibreria Diocesana Casa Carles de Girona, a les diferents parròquies del Bisbat de Girona, així com a través de subscripció. Excepcionalment, aquest número s'enviarà digitalment i s'ha penjat a l'apartat Publicacions d'aquesta pàgina web. També el podeu descarregar des d'aquest enllaçEls subscriptors en rebran l’edició impresa quan sigui possible distribuir-la.

Trobareu més informació i els números anteriors a:
www.bisbatgirona.cat/ca/publicacions.html