Dimarts 23 de juny de 2020

El futur després de la pandèmia, al nou número d'El Senyal

Com ha afectat la pandèmia de la Covid-19 en les nostres vides? Com afrontar el futur? Aquest és el tema central del nou número de la revista diocesana del Bisbat de Girona, El Senyal, corresponent als mesos de juny i juliol, que inclou una entrevista al científic i poeta David Jou, president de la Fundació Joan Maragall. “Aquesta situació excepcional ens ha aportat perspectives sobre el culte, l’espiritualitat i l’esperança. La visió d’esglésies tancades i buides ha resultat molt colpidora, amb la intensitat, perplexitat i curiositat que dona la sorpresa”, afirma Jou, alhora que assenyala que aquest temps també “ens ha invitat a aprofundir en la intimitat, la pro­funditat i la sin­ceritat, i a com­partir les refle­xions”. D’altra banda, el científic i poeta assegura que “cercar un bon medicament pot ser un acte profundament religiós, si es fa pen­sant més en el dolor dels altres que en la glòria d’uns guanys propis”. “El medi­cament alleuja i guareix –benvingut si­gui!–, però el que dona sentit a la vida no és el medicament sinó l’experièn­cia de la vulnerabilitat i fragilitat, en què la referència de Déu pot ser molt important”, remarca.

Pel que fa a l’apartat dedicat a la vida parroquial i diocesana, en aquest número es pot fer un seguiment sobre com ha afectat el confinament en diversos àmbits i serveis que s’ofereixen des de l’Església a Girona. Així mateix, la revista compta amb diversos articles d'opinió, entre els quals del periodista Jordi Grau, sobre com s’ha tractat el coronavirus des dels mitjans de comunicació; de l'historiador Pep Vila, sobre els aliments en temps de pandèmies, o de Pilar Pina, delegada episcopal per a la Vida Consagrada, sobre la Jornada Pro Orantibus. La revista tanca amb una entrevista a Isaac David Pacheco, el voluntari més joves de Càritas de Caldes de Malavella.

El Senyal es pot adquirir a la Llibreria Diocesana Casa Carles de Girona, a les diferents parròquies del Bisbat de Girona, així com a través de subscripció. El preu per exemplar és de 3 €, i la subscripció anual, de 18 €. Per fer-se’n subscriptor es pot trucar al Bisbat de Girona (972 41 27 20) o enviar un correu electrònic a comunicacio@bisbatgirona.cat.

Trobareu més informació i els números anteriors a:
www.bisbatgirona.cat/ca/publicacions.html