Dilluns 27 de juliol de 2020

Instrucció vaticana sobre la missió evangelitzadora de l’Església

La Congregació per al Clergat va donar a conèixer, el 20 de juliol, la Instrucció "La conversió pastoral de la comunitat parroquial al servei de la missió evangelitzadora de l'Església", que va ser promulgada el 29 de juny.

El document tracta el tema de la pastoral de les comunitats parroquials, dels diferents ministeris clericals i laics, amb el signe d'una major corresponsabilitat de tots els batejats. El text recorda, fonamentalment, que "a l'Església hi ha lloc per a tots i cadascú pot trobar el seu lloc" en l'única família de Déu, respectant la vocació de cada persona.

El Dicasteri per al Clergat, a petició de diversos bisbes, ha sentit la necessitat d'elaborar un instrument canònic-pastoral relatiu als diversos projectes de reforma de les comunitats parroquials i de reestructuració diocesana, ja en curs o en fase de planificació, amb el relatiu tema de la unitat i de les zones pastorals. El document, doncs, es proposa posar-se a el servei d'algunes opcions pastorals, ja iniciades fa temps pels pastors i "experimentades" pel poble de Déu, per a contribuir a la seva avaluació i a l'adequació del dret particular amb el dret universal.

En aquesta perspectiva es destaca el paper del rector com "pastor propi" de la comunitat, però també es valoritza i ressalta el servei pastoral relacionat amb la presència a les comunitats de diaques, consagrats i laics, cridats a participar activament, segons la seva vocació i ministeri, en l'única missió evangelitzadora de l'Església.