Dimecres 02 de setembre de 2020

Inici de les matriculacions per a l’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona

L’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona (ISCRG) ja comença a escalfar motors per al nou curs, que s’iniciarà el dilluns 14 de setembre. Les classes seran presencials i, excepcionalment, per via telemàtica, segons indica el programa d’aquesta institució diocesana, encarregada d’oferir a tothom qui hi estigui interessat un estudi de les disciplines que configuren la teologia catòlica, amb la necessària integració de les disciplines filosòfiques i altres ciències humanes.

El programa de l’ISCRG inclou també els plans de formació dirigits a diferents col·lectius: catequistes, laics que dirigeixen celebracions de la Paraula, voluntaris de Càritas, diaques permanents i famílies (pastoral familiar: adults i joves). També recull l’activitat de la Càtedra de Ciències i Humanitats Dr. Bofill, amb el seu curs d’iconografia de l’Antic Testament, i les sessions de formació «Teologia a prop», que es programen en l’àmbit dels arxiprestats o de les agrupacions de parròquies.

La lliçó inaugural tindrà lloc el dijous 24 de setembre, i anirà a càrrec de Mons. Carles Soler, bisbe emèrit de Girona, que tractarà el tema: «El Concili Provincial Tarraconense al cap de vint-i-cinc anys».

L’ISCRG compta amb un nou director, Mn. Josep Casellas. En els darrers deu anys, ha exercit aquest càrrec Mn. Pere Carreras, que ara ocuparà el de sotsdirector.

El període de matriculacions va començar ahir dimarts, 1 de setembre, i finalitza el proper 10 de setembre. Podeu adreçar-vos al Seminari diocesà, a la pujada de Sant Martí, 12, de Girona. També podeu demanar més informació al telèfon 972 20 49 42 o al correu electrònic iscr@bisbatgirona.cat.