Dimarts 15 de setembre de 2020

Necrològica de Mn. Josep M. Fàbrega i Casademont

Avui dimarts, 15 de setembre, ha mort Mn. Josep M. Fàbrega i Casademont. Va néixer al Torn el 2 de maig de 1925. Va fer els estudis eclesiàstics al Seminari de Girona i va ser ordenat prevere el dia 10 de juliol de 1955 a l’església parroquial de sant Josep de Girona. Després d’un breu vicariat a Besalú, l’any 1956 va ser nomenat administrador del Seminari Col·legi santa Maria del Collell. Des del 1969 fins al 1982 va ser primer vicari i després regent i ecònom de Caldes de Malavella, i del 1972 al 1982 també ecònom de Sant Andreu Salou. Al llarg d’aquests anys i durant un temps, també va ser arxipreste de l’arxiprestat de la Selva. L’any 1982 va ser nomenat director de la Residència sacerdotal “Bisbe Sivilla” de Girona, càrrec que va exercir fins al 2003 quan en va ser nomenat responsable, servei que va portar a terme fins el 2018. Al llarg d’uns anys va compaginar aquesta tasca amb l’encàrrec de rector de les parròquies de Llampaies, Sant Esteve de Guialbes, Olives, Camallera, Vilaür, Saus, Orriols i Sant Jordi Desvalls, fins a l’any 2012 quan es va jubilar dels serveis parroquials. Del 2007 al 2017 també va ser el capellà i confessor de les Clarisses Caputxines de Girona. Actualment residia a la Residència Sacerdotal Bisbe Sivilla de Girona, on ha mort avui. Descansi en pau.

La missa exequial tindrà lloc aquest proper dijous, 17 de setembre, a les 5 de la tarda al santuari de la Mare de Déu del Collell.