Dimecres 16 de setembre de 2020

Convivència d'inici de curs del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya

Una vintena de seminaristes del Seminari Major Interdiocesà de Catalunya -entre els quals, els tres gironins- van participar, els dies 9, 10 i 11 de setembre en una convivència d'inici de curs al santuari de la Mare de Déu de Loreto, a Bràfim (Tarragona). Van estar acompanyats per Mons. Joan-Enric Vives, arquebisbe d’Urgell i bisbe delegat per al Seminari; el rector, Mn. Javier Vilanova; el vicerector, Mn. Gabriel Casanovas, i el director espiritual, Mn. Jaume Gené.

El primer dia van tractar els eixos formatius del nou curs i van comptar amb un recés predicat per l’arquebisbe de Tarragona, Mons. Joan Planellas, que després va presidir les vespres i la missa a la catedral. Posteriorment, el canonge Mn. Norbert Miracle els va oferir una visita detallada per la seu metropolitana i primada. L’endemà van visitar el Priorat, acompanyats pel nou rector del seminari de Tarragona, Mn. Josep Mateu, I van poder fer esport al pantà de Siurana. D’altra banda, van visitar la cartoixa d'Scala Dei i van participar en una missa a Gratallops, que va comptar amb el testimoni personal del rector, Mn. Antoni Rosario. Finalment, el dia 11, van programar la formació i els serveis del nou curs.

Enguany, els seminaristes gironins són:

• Edgar Jaulent (Sant Feliu de Guíxols, 1975)
  • Lluc Juscafresa (Banyoles, 2001)
  • Josep Maria Busquets (Girona, 2000)

Els podreu conèixer una mica més a: http://seminaridegirona.com/seminaristes/