Dimecres 23 de setembre de 2020

Mesures del Secretariat Interdiocesà de Catequesi per a la represa de la formació cristiana

El Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i Balears (SIC) continua apostant per una catequesi presencial i comunitària per al procés d’iniciació cristiana d’infants, adolescents i joves (0-16 anys) i adults, salvaguardant sempre les mesures de prevenció i higiene. La catequesi, afirmen, és un servei de la comunitat parroquial equiparable a les activitats educatives de caire social i del lleure, no una activitat extraescolar.

Per aquest motiu proposen algunes mesures per aquest proper curs que caldrà adaptar a cada realitat i que estaran subjectes als canvis que l’actualitat sanitària vagi exigint. També insisteixen en la importància de l’ús de les noves tecnologies digitals per complementar la catequesi i/o realitzar-la en les situacions en les quals no sigui possible fer-la en la comunitat parroquial.

Es recomana començar la catequesi després de la festivitat del Pilar perquè hi hagi més marge de temps per valorar els protocols escolars. Aquest temps previ s’aprofitarà per a les reunions de catequistes, les trobades amb pares i mares, o bé les inscripcions que es recomanen fer-les utilitzant mitjans digitals (el model es pot trobar al web sic-catequesi.cat/recursos).

Com a mesures de seguretat caldrà portar mascareta, rentar-se les mans abans i després de la catequesi, mantenir la distància mínima de seguretat, desinfectar les superfícies i garantir la ventilació dels espais. L’entrada i la sortida es pot fer esgraonada per grups, que es recomana que sempre siguin els mateixos.

A nivell higiènic també és imprescindible que els alumnes portin el seu material i no el comparteixin, en cas contrari caldria desinfectar-lo.

Des del SIC també plantegen altres escenaris com en cas de confinament o una catequesi semi-presencial i apel·len a la responsabilitat i col·laboració dels pares, com a primers educadors en la fe dels seus fills, amb els rectors i l’equip de catequistes donada la situació en la qual ens trobem.

Més informació: http://sic-catequesi.cat/