Dimecres 30 de setembre de 2020

Les accions de Jesús, fil conductor de les prioritats pastorals per al nou curs

Predicació, guarició i misericòrdia, deixebles i comunitat, pregària, Eucaristia, i servei i compromís són els 6 àmbits en què es divideixen les Prioritats Pastorals del Bisbat de Girona per al curs 2020-2021. Es tracta de les grans accions de Jesús en els evangelis, que esdevenen el fil conductor de les prioritats diocesanes d’enguany. Es mantenen majoritàriament les mateixes que el curs anterior, tot i comptar amb alguns canvis, així com amb una classificació diferent i nous textos introductoris.

En la presentació del document, el bisbe Francesc recorda que en aquest curs es tindrà “molt present la “nova situació” que ens toca viure, convivint amb les mesures adients per afrontar la COVID-19 i per la “represa” de la vida pastoral després de la llarga pausa del confinament i de l’estiu”. I afegeix que “caldrà afrontar els reptes que se’ns vagin plantejant a partir dels fets que ens anem trobant”.

Les prioritats per al nou curs i els seus àmbits són els següents:

1. Predicació. “El repte és trobar la manera d’evangelitzar, de fer arribar l’Evangeli a les persones en cada etapa de la seva vida, perquè creiem que respon a les necessitats i preguntes més profundes que es poden tenir”.

Prioritats: Catecumenat, catequesi, preparació a la recepció dels sagraments, homilia, grups de revisió o comunicació de vida, i els mitjans de comunicació i les xarxes socials.

1. Guarició i misericòrdia. “El pecat i el mal es manifesten d’una manera global i estructurada colpejant col·lectius i persones, però també se sofreix en la senzillesa de la vida de cada dia en cada persona”.

Prioritats: Sagrament de la Penitència, sagrament de la Unció dels malalts, l’acompanyament dels malalts i els ancians, exèquies i acompanyament en el dol, acolliment de les persones i famílies, associacions de servei i atenció als malalts.

1. Deixebles i comunitat. “El cristianisme és obertura a la realitat de tota altra persona, una obertura portada per l’amor als altres. La comunitat és el lloc propi de realització del cristianisme”.

Prioritats: Som comunitat, la sinodalitat, ministeris en la comunitat, comunió i coordinació entre comunitats, parròquies i delegacions, els moviments d’apostolat, associacions i els grups de cristians, i comunitats de vida consagrada.

1. Pregària. “Així com Jesús anava descobrint la voluntat del Pare en la pregària, així també nosaltres hi podem descobrir què se’ns demana en el nostre temps. La pregària és fonamental per ser fidels a la nostra missió en la societat”.

Prioritats: Ensenyar a pregar, pregàries a la parròquia, pregàries exequials i pregàries de benedicció.

1. Eucaristia. “L’Eucaristia és memorial, acció de gràcies, comunió i compromís. Celebrem que el Senyor Jesús ve a la nostra vida i a la història actual de la humanitat”.

Prioritats: Celebració de l’Eucaristia, celebracions dominicals en absència de prevere, celebració de l’Eucaristia pels difunts, celebració de l’Eucaristia en les festes pròpies i atenció especial als santuaris.

1. Servei i compromís. “El projecte cristià és un projecte que orienta bé la nostra relació amb els altres. El cristianisme és la crida a un exercici d’amor envers tothom, sobretot als més pròxims”.

Prioritats: Compromís amb les institucions de la societat, Càritas, fundacions i patronats amb finalitats socials, moviments educatius en el temps lliure, i participació en la vida dels pobles.

Les Prioritats Pastorals per al curs 2020-2021 es distribuiran aquest cap de setmana del 3 i 4 d’octubre a totes les parròquies de la diòcesi de Girona juntament amb el Full Parroquial. D’altra banda, també es poden descarregar en aquest enllaç.