Divendres 23 d'octubre de 2020

Les parròquies i l'evangelització, al nou número d'El Senyal

La Congregació per al Clergat de la Santa Seu va publicar, aquest passat estiu, una instrucció titulada "La conversió pastoral de la comunitat parroquial al servei de la missió evangelitzadora de l'Església". Aquest document posa sobre el paper la relació entre la parròquia i l'evangelització, i aquest és el tema central del darrer número de la revista diocesana del Bisbat de Girona, El Senyal, corresponent als mesos d'octubre i novembre. Diverses persones vinculades a parròquies de la nostra diòcesi analitzen i reflexionen sobre el sentit i els desafiaments de les comunitats parroquials.

Pel que fa a l’apartat dedicat a la vida parroquial i diocesana, en aquest número s'ofereixen, entre d'altres informacions, els nous nomenaments i els comptes de l'Església a Girona i dades estadístiques dels serveis portats a terme durant el 2019, amb motiu de la jornada de Germanor, que se celebrarà el 8 de novembre. Així mateix, la revista compta amb diversos articles d'opinió, entre els quals de l'historiador Aitor Roger, sobre les ermites de Blanes; del director del Diari de Girona, Jordi Xargayó, sobre el paper de la premsa avui en dia; o de Mn. Joan Solés, delegat episcopal d'Ecumenisme, sobre Santa Sofia de Constantinoble. La revista tanca amb una entrevista a Mn. Josep Casellas, director de l'Institut Superior de Ciències Religoses de Girona i exdirector de la revista El Senyal (1999-2020).

El Senyal es pot adquirir a la Llibreria Diocesana Casa Carles de Girona, a les diferents parròquies del Bisbat de Girona, així com a través de subscripció. El preu per exemplar és de 3 €, i la subscripció anual, de 18 €. Per fer-se’n subscriptor es pot trucar al Bisbat de Girona (972 41 27 20) o enviar un correu electrònic a comunicacio@bisbatgirona.cat.

Trobareu més informació i els números anteriors a:
www.bisbatgirona.cat/ca/publicacions.html