Dilluns 26 d'octubre de 2020

Mn. Armand Puig i Tàrrech, nomenat nou rector del Seminari Major Interdiocesà

L’arquebisbe metropolità de Tarragona i els bisbes de les sis diòcesis sufragànies de la Província Eclesiàstica Tarraconense —que comprèn les diòcesis de Tarragona, Girona, Lleida, Solsona, Tortosa, Urgell i Vic— han nomenat rector del Seminari Major Interdiocesà a Mn. Armand Puig i Tàrrech. Precisament, el Dr. Armand Puig havia estat el primer vicerector del Seminari Major Interdiocesà entre els anys 1988 i 1997.

Mn. Armand Puig i Tàrrech (La Selva del Camp, 1953), prevere de l’arxidiòcesi de Tarragona, és rector de l’Ateneu Universitari Sant Pacià des de l’any 2015 i administrador parroquial de la Basílica dels Sants Màrtirs Just i Pastor de Barcelona des de 2005. Doctor en Ciències Bíbliques per la Pontifícia Comissió Bíblica ha estat el Degà-President de la Facultat de Teologia de Catalunya entre els anys 2006 i 2015, d’on és professor ordinari de Nou Testament, i el Degà-President de la Facultat «Antoni Gaudí» d’Història de l’Església, Arqueologia i Arts Cristianes, de 2014 a 2015.

Els camps principals de la seva recerca bíblica han estat els evangelis sinòptics, els Fets dels Apòstols, la Primera Carta de Pere i les versions bíbliques catalanes medievals. De 1982 a 1993 va coordinar l’equip de traducció de la Bíblia Catalana Interconfessional (BCI), publicada l’any 1993.

De les nombroses obres publicades pel Dr. Armand Puig cal destacar els llibres Preveres per al Tercer Mil·lenni. Una reflexió des del Concili Tarraconense del 1995 (2000); Jesús. Un perfil biogràfic (2004), traduït a set llengües; Teologia de la Paraula a la llum de la Dei Verbum (2015) i Mirar el món és estimar-lo (2020) que recull els Pòrtics escrits pel mateix Dr. Puig a la revista online per a preveres El Bon Pastor.