Dijous 31 de desembre de 2020

El nou número d'El Senyal aprofundeix en l'encíclica Fratelli tutti

El passat octubre, el papa Francesc signava, davant del sepulcre de sant Francesc d’Assís, la seva encíclica –la tercera- més social: Fratelli tutti. Amb aquest document, el Papa fa una crida a la construcció d'un món més just, en el qual la fraternitat i l'amistat social n'esdevinguin el fil conductor. Aquest és el tema central del darrer número de la revista diocesana del Bisbat de Girona, El Senyal, corresponent als mesos de desembre i gener, en el qual diversos autors analitzen el document i n’ofereixen les claus per entendre’l. Així mateix, es presenten les propostes que el Papa posa sobre la taula i les reaccions que hi ha hagut arreu del món. “A partir de la paràbola del bon samarità, Francesc il·lumina la situació del món actual i ens situa davant el dilema de ser o bé bons samaritans o bé viatgers que passen de llarg”, s’assenyala a l’editorial.

Pel que fa a l’apartat dedicat a la vida parroquial i diocesana, en aquest número s'ofereixen, entre d'altres informacions, els treballs de restauració de la façana de l’església de Sant Esteve d’Olot o l’ordenació diaconal de Mn. Jordi Coll. També s’ofereix un record per a l’artista Domènec Fita amb motiu de la seva mort, el passat novembre. Així mateix, la revista compta amb diversos articles d'opinió, entre els quals de l’escriptor Antoni Puigverd, sobre les festes de Nadal; de la priora del monestir de Sant Daniel, Mª Assumpció Piferrer, sobre l’acord entre la comunitat benedictina i la Fundació Ramon Noguera per a la construcció d’una residència per a persones amb discapacitat intel·lectual; del president de Música Antiga de Girona, Jaume Piñol, sobre les nadales del segle XVIII a la Catedral, o de l’operària parroquial Pilar Pina, sobre l’acompanyament i les cures pal·liatives. La revista tanca amb una entrevista a Agustina Arimany, voluntària de la pastoral penitenciària de la diòcesi de Girona.

El Senyal es pot adquirir a la Llibreria Diocesana Casa Carles de Girona, a les diferents parròquies del Bisbat de Girona, així com a través de subscripció. El preu per exemplar és de 3 €, i la subscripció anual, de 18 €. Per fer-se’n subscriptor es pot trucar al Bisbat de Girona (972 41 27 20) o enviar un correu electrònic a comunicacio@bisbatgirona.cat.

Trobareu més informació i els números anteriors a:
www.bisbatgirona.cat/ca/publicacions.htm