Dijous 25 de febrer de 2021

Visita Pastoral del bisbe Francesc a l’arxiprestat de la Costa Brava Centre

El bisbe Francesc va iniciar, ara fa unes setmanes, la Visita Pastoral a l’arxiprestat de la Costa Brava Centre, format per 21 parròquies i 2 annexos (descarregar llistat i adreces). Es tracta del penúltim arxiprestat pendent de visitar dels 13 que hi ha en total a la diòcesi. Va ser durant la Quaresma de l’any 2010 quan el bisbe va iniciar aquestes visites a les parròquies, comunitats religioses, moviments i associacions de la diòcesi per tal de conèixer més d'aprop la seva gent i la seva activitat. Ara en temps de pandèmia s’han vist afectades, però amb les mesures sanitàries corresponents segueixen mantenint la màxima proximitat possible (veure agenda de les properes visites al següent enllaç: http://www.bisbatgirona.cat/ca/agenda.html)

En un article a la revista diocesana El Senyal, el bisbe explica que les visites pastorals “han estat una ocasió privilegiada per descobrir tot allò que les parròquies fan en l’ordre de l’evangelització, de la formació i educació cristiana dels feligresos, de la celebració dels sagraments i de la pregària, del testimoniatge de la caritat envers els necessitats d’ajuda, i també dels allunyats”. “A tot arreu he estat molt ben acollit”, afirma el bisbe, i afegeix que “he tingut ocasió de conèixer millor la nostra Diòcesi i, per això, d’estimar-la més”.

Visites Pastorals (arxiprestats):

• Banyoles (2010)
  • Ter-Brugent (2010 - 2011)
  • Girona-Salt (2011)
  • Farners-Montseny (2012)
  • Alt Empordà Marina (2012)
  • Alt Empordà Interior (2012-2014)
  • Alt Fluvià (2015- 2017)
  • Montgrí-la Bisbal (2018)
  • Tordera i Maresme (2019- )