Divendres 05 de març de 2021

Els pelegrinatges com a camí d'esperança, al darrer número d'El Senyal

Cada any, per sant Sebastià (20 de gener), centenars de fidels acompanyen el Pare Pelegrí en un trajecte a peu de 40 km des de Tossa a Santa Coloma de Farners. Partint d'aquesta ancestral mostra de religiositat popular, el darrer número de la revista diocesana del Bisbat de Girona, El Senyal, corresponent als mesos de febrer i març, aborda la temàtica dels pelegrinatges i tradicions similars, i les presenta com a camí d'esperança, especialment en aquests moments de pandèmia que estem vivint. Precisament, en l'editorial s'assenyala que en aquesta mena de situacions, al llarg de la història "les persones han reaccionat amb diferents pràctiques, una de les quals és la pregària, especialment la que fan molts -individualment o col·lectiva- en forma de pelegrinatge per trobar força a l'hora d'afrontar situacions difícils".

D'altra banda, i pel que fa a l’apartat dedicat a la vida parroquial i diocesana, en aquest número s'ofereixen, entre d'altres informacions, els nous cursos de l'Institut Superior de Ciències Religioses de Girona o els projectes de la campanya de Mans Unides d'enguany. Així mateix, la revista compta amb diversos articles d'opinió, entre els quals del bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, amb el seu testimoni de les visites pastorals; de l'historiador Miquel Sitjar, sobre els pelegrinatges al santuari de Núria; del filòsof Xavier Serra Narciso, sobre la publicació del llibre "Una cristofania", de Raimon Pannikar; o de la missionera del Cor de Maria Pilar Lascorz, amb una reflexió sobre la Quaresma. La revista tanca amb una entrevista a David Fluriach, president de la Junta de Confraries de Girona.

El Senyal es pot adquirir a la Llibreria Diocesana Casa Carles de Girona, a les diferents parròquies del Bisbat de Girona, així com a través de subscripció. El preu per exemplar és de 3 €, i la subscripció anual, de 18 €. Per fer-se’n subscriptor es pot trucar al Bisbat de Girona (972 41 27 20) o enviar un correu electrònic a comunicacio@bisbatgirona.cat.

Trobareu més informació i els números anteriors a:
www.bisbatgirona.cat/ca/publicacions.htm