Dilluns 10 de maig de 2021

L'Església en femení, al darrer número d'El Senyal

Diverses decisions adoptades aquests darrers mesos pel papa Francesc i relacionades amb les responsabilitats de les dones dins l’Església han contribuït a alimentar el debat sobre aquesta temàtica. D’una banda, el Papa ha modificat el cànon que establia que només els homes eren els subjectes dels ministeris de lector i acòlit, i per altra, s'han nomenat diverses dones en altes responsabilitats de la Santa Seu. Partint d’aquesta situació, el darrer número de la revista diocesana del Bisbat de Girona, El Senyal, corresponent als mesos d’abril i maig, aborda la temàtica de la participació de les dones en responsabilitats dins l’Església. Es compta, entre d'altres, amb articles de la periodista i directora de Catalunya Religió, Laura Mor; la professora de l’ISCRG Carme Panella, o la laica amb la missió de dirigir la celebració de la Paraula en absència de prevere Núria Fernández.

D'altra banda, i pel que fa a l’apartat dedicat a la vida parroquial i diocesana, en aquest número s'ofereixen, entre d'altres informacions, la situació de la classe de religió a les escoles, una crònica de la trobada telemàtica organitzada per Càritas i Justícia i Pau sobre les propostes econòmiques del papa Francesc, un reportatge sobre el santuari del Vilar de Blanes, així com una anàlisi de la reorganització de la catequesi en aquest temps de pandèmia. Així mateix, la revista compta amb diversos articles d'opinió, entre els quals del capellà i periodista Francesc Romeu, sobre el darrer viatge del Papa a l’Iraq, o del periodista Josep Maria Bernils, sobre el monjo figuerenc de Poblet Fra Marc Vallès, recentment traspassat. La revista tanca amb una entrevista a Mn. Sebastià Aupí, Mn. Sebastià Aupí, capellà del servei emocional i psicològic dels hospitals Trueta de Girona I Santa Caterina de Salt.

El Senyal es pot adquirir a la Llibreria Diocesana Casa Carles de Girona, a les diferents parròquies del Bisbat de Girona, així com a través de subscripció. El preu per exemplar és de 3 €, i la subscripció anual, de 18 €. Per fer-se’n subscriptor es pot trucar al Bisbat de Girona (972 41 27 20) o enviar un correu electrònic a comunicacio@bisbatgirona.cat.

Trobareu més informació i els números anteriors a:
www.bisbatgirona.cat/ca/publicacions.htm