Divendres 01 d'octubre de 2021

La fase diocesana del Sínode dels Bisbes, punt destacat en les Prioritats Pastorals del nou curs

La participació diocesana en el proper Sínode dels Bisbes, que s’inicia aquest mes d’octubre i finalitzarà el 2023, és un dels punts destacats de les Prioritats Pastorals del Bisbat de Girona per al curs 2021-2022. Es tracta d’una convocatòria del papa Francesc oberta a tota l’Església i que en una primera fase es treballarà en l’àmbit de la diòcesi. És per aquest motiu que s’ha nomenat una comissió diocesana que en coordinarà les trobades, el debat i la confecció d’un document final amb les principals reflexions.

D’altra banda, i pel que fa a la resta d’apartats, es mantenen majoritàriament les mateixes prioritats que en el curs anterior, tot i comptar amb alguns canvis. Les propostes de formació i d’evangelització, les celebracions i els sagraments, els grups de pregària, l’acompanyament i acollida als més necessitats i l’organització de les comunitats i parròquies són algunes de les prioritats que s’hi esmenten.

En la presentació del document, el bisbe de Girona, Francesc Pardo, assenyala que la pandèmia «ha impedit o restringit moltes accions pastorals habituals en la missió de les parròquies, i alhora també l’execució d’algunes de les prioritats pastorals proposades per a aquests dos cursos». En aquest sentit, precisa que «ara ens cal tornar a recordar i a proposar les prioritats del curs anterior reorientant-ne algunes i subratllant les més importants». «Aquestes prioritats han de servir perquè cada comunitat o associació pugui escollir-ne algunes, segons les seves possibilitats, per millorar, aprofundir o iniciar les seves propostes o accions pastorals al servei dels fidels», recorda també el prelat.

Les Prioritats Pastorals per al curs 2021-2022 es distribuiran aquest cap de setmana del 2 i 3 d’octubre a totes les parròquies de la Diòcesi de Girona juntament amb el Full Parroquial. D’altra banda, també es poden descarregar des d'aquest enllaç: Prioritats Pastorals 2021-2022