Dimecres 24 de novembre de 2021

L'esperança i el Sínode, temes centrals del recés d'Advent per a preveres i diaques

Aquest passat dimarts, 23 de novembre, la casa d’espiritualitat Santa Elena de Solius va acollir el recés d’Advent per a preveres i diaques del Bisbat de Girona. Després de la pregària inicial i les paraules de salutació del bisbe Francesc, el Dr. Joaquim Malé, biblista i professor de l’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona, va iniciar la meditació de la primera part del recés, que portava per títol “L’esperança: un itinerari bíblic”.

“Vaig centrar la meva intervenció en el concepte teològic de l’esperança, fent un itinerari a través dels textos bíblics, des de l’Antic Testament fins al misteri pasqual del Nou Testament”, explica Malé, qui afegeix que “a partir d’aquest concepte, que és transversal al llarg de l’Escriptura, vam observar com es va desenvolupant aquesta idea que a propòsit de Déu va canviant, i com el poble d’Israel primer, i l’església dels primers cristians després, va entenent i va comprenent el missatge profund que hi ha darrera de la realitat humana”. “El concepte d’esperança és idoni per veure com es traça això”, assenyala.

La segona part del recés va anar a càrrec de Mn. Joan Mª Amich, coordinador de la fase diocesana del Sínode 2021-2023, que va presentar l’estat actual dels treballs que s’estan duent a terme en els diferents grups en l'àmbit del bisbat. Va cloure el recés un apartat d’informacions diocesanes per part del bisbe Francesc i la celebració de la Paraula.