Dimarts 08 de febrer de 2022

Celebració de la Jornada Mundial de la Vida Consagrada a Girona

El dimecres 2 de febrer -festa litúrgica de la Presentació del Senyor-, desenes de religiosos i religioses de la diòcesi de Girona van participar en la celebració de la Jornada Mundial de la Vida Consagrada, enguany sota el lema «Caminant junts». Amb aquest lema, els consagrats i consagrades s’uneixen al camí sinodal que es va iniciar l’octubre del 2021 i que culminarà l’octubre del 2023.

La missa va tenir lloc a l'església del Mercadal de Girona i va ser presidida pel P. Jesús Maria Vergara, de la comunitat salesiana. "La finalitat d'aquesta jornada -va explicar el bisbe- és ajudar-nos com Església a valorar cada vegada més el testimoni dels qui han escollit consagrar tota la vida a Jesucrist”. En la seva homilia va animar als participants a “caminar junts” tot recordant que “formem part d’una mateixa família”. “Cadascú comtpem amb el nostre carisma i peculiaritat però tots som part d’aquest cos de Crist místic present en el nostre món”, va afirmar també. En aquest sentit, va manifestar que “volem ser fidels a la nostra crida, sentient-nos germans i germanes dins de les comuniats i germans en Jesús”.

Acabada la missa, la delegada episcopal per a la Vida Consagrada, Pilar Pina, va agrair a tots els assistents els treballs que s’estan duent a terme en el marc del Sínode.

A continuació podeu veure el vídeo complet de la celebració: