Divendres 18 de març de 2022

Aquest diumenge, 20 de març, Dia del Seminari

Aquest proper diumenge, 20 de març se celebra el Dia del Seminari, enguany sota el lema «Sacerdots al servei d'una Església en camí». Per a l'ocasió, la Subcomissió Episcopal per als Seminaris de la Conferència Episcopal Espanyola ha elaborat els materials per donar suport a la celebració d'aquesta jornada, que cada any es presenta com una ocasió per demanar, donar gràcies i mostrar la proximitat amb els seminaristes, els seus formadors i les vocacions sacerdotals. El lema d'aquest 2022 s'inspira en el procés sinodal en el qual l'Església està immersa. Podeu accedir als materials (reflexió teològica, subsidis litúrgics, catequesis, estampa...) a www.conferenciaepiscopal.es/dia-del-seminario-2022.

Amb motiu d'aquesta jornada, el Servei d'Orientació Vocacional ha organitzat, per avui divendres, 18 de març, una trobada al Seminari Diocesà de Girona per a joves a partir de 3r d'ESO. Serà a partir de les 7 de la tarda i inclourà la descoberta del Seminari, una estona de pregària, testimonis vocacionals i sopar.

Actualment, el Seminari Diocesà de Girona compta amb quatre joves que es preparen per al ministeri ordenat. Són quatre nois que estan en aquest camí sinodal de «caminar junts», encara que en etapes diferents: en Josep Maria Busquets i en Lluc Juscafresa, que estudien a la Facultat de Teologia de Catalunya i viuen al Seminari Interdiocesà de Catalunya; en Quim Llopart, que estudia i viu a Roma; i en Marc Guitart, que estudia a l’Institut Superior de Ciències Religioses de Girona i passa alguns dies al Seminari de Girona.