Dimecres 06 de juliol de 2022

Canet de Mar entrega al Bisbat la digitalització de l'arxiu parroquial

Aquest passat dilluns, 4 de juliol, l’Ajuntament de Canet de Mar va fer entrega, a la seu del Bisbat de Girona, de la digitalització de l’arxiu parroquial de la vila, que inclou el fons de parròquia i el de la capella de música. Per part del consistori, van ser-hi presents el regidor de Cultura, Pere Xirau, i l’arxivera municipal, Iolanda Serrano, que van ser rebuts per l’administrador diocesà, Mn. Lluís Suñer, i Mn. Joaquim Giol.

El treball de digitalització ha comptat amb el suport del Centre d’Estudis Canetencs en bona part del procés i es podrà consultar a l’Arxiu Diocesà de Girona. “Amb aquest sistema de la digitalització ens n’assegurem la conservació en el temps, la seva difusió i el servei per als estudis històrics i per recerques particulars”, va assegurar Pere Xirau durant l’entrega dels fons. Mn. Lluís Suñer va agrair, en nom de la diòcesi, l’entrega d’aquest material, i va posar de relleu la importància de preservar el patrimoni documental dels arxius parroquials.