Dimecres 06 de juliol de 2022

Celebrada la 21a edició de les Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi

Els passats divendres 1 i dissabte 2 de juliol van tenir lloc les Jornades Interdiocesanes de Responsables de Catequesi, que organitza el Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC) des de fa 21 anys. Aquestes jornades van ser presidides per primera vegada per Mons. Francesc Conesa, bisbe de Solsona i president del SIC des del mes d’abril, i van comptar amb l’assistència de 50 participants presencials -entre els quals, representants de la diòcesi de Girona (a la imatge). També s'hi van sumar, aproximadament, uns altres 45 de manera virtual.

«Acompanyar els qui acompanyen» va ser el lema de la trobada. Per a això, es va comptar amb tres moments nodrits cadascun d’ells d’un tema específic. El divendres al matí, Angelines Morales, responsable del sector adults d’Acció Catòlica General, va convidar els assistents a «Acompanyar els pares i les mares». A la tarda, la religiosa vedruna Dolors García, directora del Departament de Pastoral d’Escoles Catòliques, els va submergir en l’art d’«Acompanyar els grups de catequistes». I l’endemà, els van ajudar a endinsar-se en el món de l’«Acompanyament espiritual dels acompanyants» Mn. Santi Collell, Delegat de Catequesi de Terrassa, i Belén García, directora de l’entitat «Anem per Feina» i responsable de la pastoral de joves de la Comunitat Cristiana de St. Pere Claver, del Clot; tots dos són col·laboradors de l’Equip d’Acompanyants dels Exercicis en la Vida Ordinària.