Divendres 07 d'octubre de 2022

Inaugurat el curs al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya

El passat dilluns, 3 d'octubre, va tenir lloc la inauguració del curs al Seminari Major Interdiocesà de Catalunya (SMI), que acull 14 seminaristes provinents de les diòcesis de Girona, Lleida, Solsona, Tarragona, Tortosa, Urgell,  als quals pròximament s’hi uniran quatre més del Seminari de Vic. En total, aquest curs hi hauran hagut cinc noves incorporacions. Pel que fa a la Diòcesi de Girona, compta actualment amb quatre seminaristes, dos dels quals viuen al SMI: Lluc Juscafresa i Josep Maria Busquets. Els altres dos són Quim Llopart (que resideix i estudia a Roma) i Marc Guitart (que cursa els estudis a l'ISCRG).

La inauguració del curs es va iniciar amb la pregària de vespres i la missa, que va ser presidida per Mons. Joan Planellas, arquebisbe de Tarragona, i concelebrada pels altres bisbes de la Regió Eclesiàstica: Mons. Joan-Enric Vives -bisbe delegat per al Seminari-, Mons. Romà Casanova, Mons. Salvador Giménez-Valls, Mons. Enric Benavent, Mons. Francesc Conesa i Mn. Jordi Font, rector del Seminari diocesà de Girona. També hi participaren l’equip de formadors del SMI, Mn. Armand Puig, Mn. Gabriel Casanovas i Mn. Jaume Gené, i els rectors dels seminaris diocesans.

En les seves paraules, l'arquebisbe Planellas va animar els joves a començar aquest curs amb il·lusió i responsabilitat, deixant-se guiar per l’esperit de Déu que sempre ens crida a una conversió, i remarcà el valor del treball del Seminari Major Interdiocesà, especialment en temps de Sínode de la sinodalitat. Va seguir un sopar de germanor on van prendre la paraula Mons. Joan-Enric Vives i el Dr. Armand Puig.