Dilluns 10 d'octubre de 2022

El Papa prega per una Església sinodal oberta a tothom

“Preguem perquè l'Església, fidel a l'Evangeli i valenta en el seu anunci, visqui cada vegada més la sinodalitat i sigui un lloc de solidaritat, de fraternitat i d'acollida”. Aquesta és la intenció del papa Francesc per a aquest mes d’octubre, que difon la Xarxa Mundial d’Oració del Papa a través de la iniciativa multimèdia «El Vídeo del Papa».

“Què vol dir “fer sínode”? Significa caminar junts. En grec és això, caminar junts i caminar en la mateixa direcció”, explica el Papa, i afegeix que “això és el que Déu espera de l'Església del tercer mil·lenni: que reprengui la consciència que és un poble en camí i que ho hem de fer junts”. “Una Església amb aquest estil sinodal és una Església de l'escolta, que sap que escoltar és més que sentir”, afirma el pontífex, i remarca que “és escoltar-se entre sí en la nostra diversitat i obrir portes als qui estan fora de l'Església”.

En aquest sentit, el papa Francesc assenyala que “no es tracta de recollir opinions ni fer un parlament” sinó d’escoltar “el protagonista, que és l'Esperit Sant, es tracta de pregar”, perquè “sense pregària no hi haurà Sínode”. Així mateix, demana aprofitar aquesta oportunitat per ser “una Església de la proximitat, que és l'estil de Déu”, i donar les gràcies “a tot el poble de Déu que, amb la seva escolta atenta, recorre un camí sinodal”.

Podeu veure el video, de dos minuts, a continuació o al següent enllaç: https://youtu.be/Ybg7WWzy_Kk