Divendres 11 de novembre de 2022

Participació gironina a les Jornades interdiocesanes per a catequistes a Solsona

Solsona va acollir, del 4 al 6 de novembre, les XIV Jornades de Formació per a Catequistes, organitzades pel Secretariat Interdiocesà de Catequesi de Catalunya i les Illes Balears (SIC). Hi van participar uns 200 catequistes de tots els bisbats de Catalunya i les Illes, entre els quals una representació de la Diòcesi de Girona, acompanyats pel seu delegat, Mn. Salvador Gras.

El divendres a la tarda-vespre es va començar amb la presentació de les jornades a càrrec del president i del director del SIC, Mons. Francesc Concesa, bisbe de Solsona, i Mn. Joan Àguila, respectivament, i es va fer una visita nocturna a la catedral de Solsona i al Museu Diocesà i Comarcal. L’endemà dissabte, Mons. José Rico Pavés, bisbe de Jerez, va ser l’encarregat de la ponència «Mistagògia: valorar i agrair el do rebut», que va incloure un taller posterior entre tots els assistents, i a la tarda Mn. Jaume González Padrós va pronunciar la ponència «La Mistagògia a la litúrgia». Seguidament es va fer un segon taller, en aquest cas a càrrec de Mn. Jordi Font, sobre l’ús dels símbols litúrgics. El diumenge va tenir lloc l’última de les ponències, «La dimensió mistagògica en la iniciació cristiana», que va anar a càrrec de Juan Carlos Carvajal. En finalitzar aquesta xerrada tots els participants es van dirigir a l’església del Cor de Maria, on es va celebrar la missa de cloenda de les jornades.