Dimarts 28 de març de 2023

Festivitat dels Dolors i principals celebracions de la Setmana Santa a la diòcesi

DIJOUS, 30 DE MARÇ
Pregó de la Setmana Santa de Girona.
 A càrrec de Xavier Serra Besalú, professor de filosofia i director de l’Institut Salvador Espriu de Salt. Després, actuació musical de “Quartet Victoria”. A dos quarts de 8 del vespre a l’auditori Josep Irla de Girona.

DIVENDRES, 31 DE MARÇ
Festa de la Mare de Déu dels Dolors a Girona. A dos quarts de 12 del migdia i a dos quarts de 8 del vespre, res de la Corona. A les 12 del migdia i a les 8 del vespre, missa (aquesta última amb l’acompanyament de la coral del GEiEG. A l'església dels Dolors de Girona.
Festa de la Mare de Déu dels Dolors a Besalú. A les 12 del migdia, missa solemne a l’església de Sant Vicenç. Seguidament, lliurament del penó al nou prior. A les 5 de la tarda, conclusió del Quinari i cant de la Salve. A les 7 de la tarda, missa amb l’acompanyament del Cor Parroquial. A dos quarts de 8 del vespre, els Estaferms i el Maniple de Manaies desfilaran pels diferents carrers de la vila. A les 9 de la nit, inici de la processó des del monestir de Sant Esteve.
Festa de la Mare de Déu dels Dolors a Banyoles. A la 1 del migdia, ofici solemne a l’església de Santa Maria dels Turers. A les 9 de la nit, processó, amb la participació dels pendonistes, la Germandat, la Congregació i els Manaies.
Festa de la Mare de Déu dels Dolors a Amer. A dos quarts de 6 de la tarda, missa a l'església parroquial. A dos quarts de 10 de la nit, processó, amb desfilada dels Manaies.
Festa de la Mare de Déu dels Dolors a Peralada. A dos quarts de 9 de la nit, missa a l'església parroquial. A les 9 de la nit, processó dels Dolors.
Inauguració de l’Exposanta (passos i elements relacionats amb la Processó de Girona). A les 9 de la nit a l'església dels Dolors de Girona. Es podrà veure fins el dia 6 d’abril, d’11 del matí a dos quarts de 2 del migdia i de 5 de la tarda a 8 del vespre.

DISSABTE, 1 D'ABRIL
Concert de música sacra a Girona. A les 6 de la tarda a l’església del Mercadal. Hi participaran: Cor de Cambra de Girona, la Capella Polifònica de Girona i el Cor Maragall. Organitza Federació Catalana d’Entitats Corals i la Junta de Confraries de Setmana Santa de Girona.

DIUMENGE, 2 D'ABRIL
Diumenge de Rams a la catedral de Girona.
A les 11 del matí, benedicció de palmes a la plaça dels Apòstols. Seguidament, processó i missa de Rams a l'interior.

DIMARTS, 4 D'ABRIL
Missa Crismal a la catedral de Girona.
Benedicció dels Sants Olis. A les 5 de la tarda. Presidirà l'arquebisbe de Tarragona, Mons. Joan Planellas.

DIMECRES, 5 D'ABRIL
Lliurament del penó dels Manaies de Girona.
A les 8 del vespre, sortida dels Manaies des del Castrum de l’església de Sant Lluc. A la tornada, desfilada pels carrers de la ciutat.

DIJOUS, 6 D’ABRIL
Missa vespertina de la Cena del Senyor a la catedral de Girona.
Lavatori de peus i processó del Santíssim al Monument. A les 7 de la tarda.

DIVENDRES, 7 D’ABRIL
Via Crucis del Divendres Sant a Arenys de Mar. A les 8 del matí, des de l'església de Santa Maria fins al convent dels Caputxins.
Celebració litúrgica de la Passió del Senyor a la catedral de Girona. A les 5 de la tarda.
Via Crucis Vivent a Castelló d'Empúries. A dos quarts de 8 del vespre, des de la basílica.
Processó del Divendres Sant a Arenys de Mar. A les 8 del vespre des de l'església parroquial.
Processó del Silenci i de la Llum a Calella. A dos quarts de 9 de la nit des de l'església parroquial.
Processó del Sant Enterrament a Girona. A les 9 del vespre. Surt des de la plaça de la catedral de Girona. Arribada a les 11 a les escales de la catedral. En cas de pluja tots els actes es duran a terme a l’interior de la catedral.
Processó penitencial del Sant Crist a Blanes. A les 10 de la nit, des de l'església de Santa Maria.
Via Crucis Vivent a l'Escala. A les 10 de la nit pel nucli antic.

DISSABTE, 8 D'ABRIL
Concert de la banda de música «la Lira» de Vilafamés (Castelló de la Plana) a Girona.
A les 12 del migdia a la plaça de la Independència (en cas de pluja es farà al centre cultural La Mercè). Abans, a les 11 del matí, cercavila.
Vetlla Pasqual a la catedral de Girona. Benedicció del foc nou al claustre. Processó i missa pasqual amb la benedicció de les fonts baptismals i renovació de les promeses del baptisme. A les 8 del vespre.
Cant de l'Àngel a Calella. Durant la Vetlla Pasqual, que se celebrarà a les 10 de la nit a l'església parroquial.

DIUMENGE, 9 D’ABRIL
Missa solemne del Dia de Pasqua a la catedral de Girona.
 A les 11 del matí.
Cant de l'Àngel a Olot. Al final de la missa de Pasqua, que se celebrarà a dos quarts de 12 del migdia, a l'església del Carme.
Processó del Ressuscitat i Cant de l'Àngel a Blanes. Processó del Ressuscitat i Cant de l'Àngel. A tres quarts de 12 del migdia des de l'església de Santa Maria.
Cant de l'Àngel a Calella. Durant la missa de Pasqua, que se celebrarà a les 12 del migdia a l'església parroquial; i un cop finalitzada, a la plaça de l’ajuntament.

> Descarregar programa de la catedral de Girona <

> Descarregar horaris celebracions de Setmana Santa a la ciutat de Girona <