bisbat de girona

Mare de Déu
sant josep
nou altar

Història: La parròquia de Sant Josep de Girona fou erigida el 1952, en un territori segregat de la del Mercadal. El seu temple, acabat el 1953, és de l'arquitecte Joaquim M. Masramon, i va ser consagrat pel bisbe Cartañà el 1954. Es tracta, doncs, d'una parròquia amb una història relativament breu, de poc més de cinquanta anys, però molt plena de vitalitat i d'activitats obertes a tothom. En aquesta pàgina hi trobareu una breu presentació. Si voleu, podeu contactar amb nosaltres per correu electrònic o per telèfon, encara que la millor manera de conèixer-nos és d'una manera personal: tenim les portes obertes a tothom!
El Consell Pastoral de la Parròquia.

Bibliografia: J. RABASEDA, La parròquia de Sant Josep de Girona, Girona, 1996.

NOVA INSTAL·LACIÓ DE DONATIUS ELECTRÒNICS

Tant a la parròquia de sant Josep com a la de sant Pau, s'ha instal·lat un TPV, un DONE (DONATIUS ELECTRONICS) del Banc de Sabadell, per poder fer donatius amb targeta.

És una nova eina que el covid-19 ens ha portat.

Les bacines ja no es poden passar com abans, i cada vegada tenim més problemes als bancs per fer ingressos, especialment les monedes...

La modalitat de pagament electrònic s'està imposant arreu, i cal que també nosaltres ens hi anem acostumant a aquesta modalitat de pagament

SANTA MARIA DE VISTA ALEGRE TANCA

Hi ha decisions que no són fàcils de prendre, i tancar una parròquia n'és una. La parròquia de santa Maria de Vista Alegre va ser creada el marc de 1968 pel bisbe de Girona Narcís Jubany; i ara aquest mes de maig de 2020, l'actual bisbe Francesc ha signat el decret de tancament. Han estat 52 anys de servei i testimoni de fe en aquest barri de Girona. Certament que la realitat social i eclesial de Girona ha canviat molt en aquests darrers anys; i ens trobem ara vivint en una època de canvis profunds, però que en veritat és un canvi d'època. La feligresia de Vista Alegre ha disminuït considerablement en aquests anys, això juntament amb la manca de capellans, ha estat un punt important en la decisió del seu tancament.  En aquests darrers anys, els serveis de la parròquia ja es coordinaven i es venien donant des de la parròquia veïna de sant Josep, que ara n'assumeix el seu àmbit territorial. La vida sempre va per davant de les estructures i dels records que a hom li agradaria de mantenir, perquè la realitat és més important que la idea, com ve ens recorda el papa Francesc.

Cal agraïr l'esforç de tots aquells que hi han dedicat temps i energies a bastir la comunitat al llarg de tots aquests anys, especialment als membres del consell parroquials, als catequistes i al grup de Càritas;  tots n'han fet un bon ús dels espais de la parròquia, crescut en la fe i amb moltes altres dimensions personals i socials. Es bo ara i aquí de recordar el testimoniatge de Mn. Modest Prats (a.c.s.) que en fou el primer rector, i el bon bagatge de Mn. Joaquim Xuclà que durant mes de 40 anys en fou rector, el seu esforç i dedicació resten ben presents en la vida de moltes persones del barri.

Viure la fe és sempre molt més que un espai concret on s'aplega la gent; certament que es necessiten espais i moments per compartir i celebrar la nostra vida de cristians, però la dimensió espiritual de la persona va més enllà dels edificis i de les estructures. Ara l'edifici de l'església de Vista Alegre tindrà altres funcions socials i d'equipament veïnal pel barri, que mantindrà així un edifici al servi de la gent, que s'aplega i comparteix la vida.

Jordi Reixach i Masachs

Rector de santa Maria de Vista Alegre,(de l'1 de gener de 2018 al 14 de maig de 2020)

Rector de sant Josep i de sant Pau de Girona.

ES NECESSITEN VOLUNTARIS.

Des de Càritas es demanen persones que vulguin dedicar una estona del seu temps, no sempre és molt, però sí important a fer un voluntariat. Hi ha molts serveis que ens necessiten. Així mateix des de la parròquia fem una crida a qui vulgui fer algun servei puntual d'ajuda a la parròquia. Que es posin en contacte amb Mn. Jordi. Gràcies pel vostre interès i temps!

VÍDEO DE LA PARRÒQUIA DE SANT JOSEP
En Carles Callís i l'Anna Torrecillas han fet el vídeo de presentació de la parròquia de Sant Josep que us presentem. El podeu visualitzar al següent enllaç. Esperem que us hagi agradat i donem les gràcies al Carles i Anna per el seu treball.

Despatx parroquial

Horari:
DIMARTS, de les 18:00h a les 20:00h.
DIMECRES, de les 17:00 a les 19:00h.
DIJOUS, de les 18:00h a les 20:00h.
Telf. 972 48 35 33
I hores a convenir trucant al 972 20 27 48
e-mail: despatxparroquiesgirona@gmail.com

El despatx és al casal Bisbe Cartanyà. C/ Antic Roca, 38 (al costat de la rectoria).

16.110 hab.
Av. Lluís Pericot, 2