Parròquies

Absis
detall
Campanar

Sant Joan, existent el 882. Temple del s. XVI, modificat el s.XVIII amb l'afegit d'un creuer i presbiteri. Té dins de la seva demarcació l'ermita de la Mare de Déu de Vilademany, citada el 1066, on es traslladà el culte de Sant Jaume de la capella del castell del mateix nom, documentada des de 1387.

Despatx parroquial

Despatx interparroquial: Bescanó Telf. 693709857

Altres esglésies

Mare de Déu de Vilademany. En el terme municipal d'Aiguaviva. La referència a una «Santa Maria de ipso castro» en un testament d'un propietari de Vilademany de 1066, sembla que s'ha s'interpretar com a relacionada amb el castell de Vilademany. Citada l'any 1116, on es trasladà el culte de Sant Jaume de la capella del castell, documentada des de 1387.
La imatge es guarda a la parròquia d'Aiguaviva. Bibl.: Gavín Gir., 2. CR V, 83, data de 1116. Joan Antigó, pintor, féu un retaule per a aquesta església, 1432; (Freixas, art gòtic, P. 198).

Adreça

17181 Aiguaviva