bisbat de girona

Sant Esteve
Espadat
General

Sant Esteve, coneguda des de 983 amb el nom de Sant Esteve de Manol. El Temple actual fou bastit entre 1417 i 1427. Té dins de la seva demarcació l'ermita de Santa Eugénia, citada el 1338.

Mn. Jordi Pla i Planas, administrador parroquial

Despatx parroquial

Despatx interparroquial: Vilafant
Dimarts de 17 h. a 19 h.
Dijous de 12 h. a 13 h.

Altres esglésies

Santa Eugènia

En el terme parroquial d'Avinyonet de Puigventós. No hi ha notícies anteriors a l'any 1338. El culte s'hi mantingué i el mobiliari litúrgic augmentà al segle XVIII. De l'any 1734 és la notícia de l'existència d'un retaule amb escenes de la vida i martiri de la santa. Aquest retaule desaparegué l'any 1936.
És un petit edifici d'unan nau, coberta amb volta apuntada de factura tardana. És capçada a llevant per un absis semicircular, una mica ultrapassat. (Catalunya Romànica, IX, 414).

1.565 hab.
17742 Avinyonet de Puigventós