bisbat de girona
imatge fons top

Sínode 2021-2023

PRESENTACIÓ
Un Sínode obert a tota l’Església

Aquest cap de setmana del 9 i 10 d'octubre s’inicia a Roma un nou Sínode dels Bisbes, en aquesta ocasió sobre la temàtica de la sinodalitat. La singularitat d’aquesta edició, que finalitzarà el 2023, és la participació oberta a tots els membres de l’Església a través d’una fase diocesana que s’iniciarà la setmana que ve amb una comissió al capdavant que en coordinarà els treballs.

L’acte inicial a la nostra Diòcesi tindrà el lloc el diumenge 17 d’octubre a les 5 de la tarda a la Catedral de Girona, amb una conferència titulada «La sinodalitat en la vida i en la missió de l’Església», a càrrec de Mn. Salvador Pie-Ninot i, a continuació, amb una eucaristia presidida pel bisbe Francesc.

Un Sínode sobre la sinodalitat?

La paraula «Sínode» significa «fer camí junts». La sinodalitat és l’estil peculiar que qualifica la vida i la missió de l’Església. El papa Francesc desitja consultar el poble de Déu perquè, avançant i reflexionant junts sobre el camí recorregut, l’Església pugui aprendre quins són els processos que poden ajudar-la a viure la comunió, a realitzar la participació i a obrirse a la missió.

Els laics hi tenen un paper fonamental?

Els laics són la immensa majoria del poble de Déu. Treballar sinodalment els ofereix un espai on expressar-se, compartir la seva experiència i participar en les diverses accions de la comunitat eclesial per anunciar l’Evangeli. No tenen un paper subordinat dins l’Església. Han de poder reflexionar sobre el camí que ha d’emprendre l’Església del tercer mil·lenni i com ha de realitzar la seva missió l’Església del futur.

Quina durada té?

Durarà dos anys. El Sínode s’iniciarà a Roma el 9 i 10 d’octubre de 2021 i el 17 d’octubre a la resta de les diòcesis del món, també a la nostra Catedral.

En què consisteix l’etapa diocesana?

És la fase inicial, que es durà a terme entre l’octubre de 2021 i l’abril de 2022. Es vol que el màxim de catòlics hi participin en grups sinodals o a títol personal. Es tracta d’escoltar-nos els uns als altres seguint el que l’Esperit diu a l’Església d’avui. A començament de 2022 es resumiran totes les aportacions i es presentarà la síntesi diocesana.

Tothom hi pot participar?

Sí. De fet, es pretén que hi participi el màxim nombre de batejats. L’objectiu és afavorir un ampli procés de consulta a les diòcesis per recollir l’experiència de tots, pastors i fidels.

Com puc participar-hi?

Totes les parròquies i moviments comptaran amb un díptic editat per la Diòcesi que informa i explica el treball a fer.

On en puc trobar més informació i tots els documents?

En podeu trobar tota la informació en aquesta plana. També podeu contactar amb la comissió diocesana a l’adreça electrònica sinode@bisbatgirona.cat.

Comissió diocesana per al Sínode 2021-2023

> DÍPTIC INFORMATIU DIOCESÀ <

Altres enllaços i materials:

imatge fons bottom
ACCEPTAR