Consells i delegacions

Pastoral Obrera

El Secretariat Episcopal de Pastoral Obrera té com a finalitats:
- Vetllar i potenciar la presència evangelitzadora de l’Església en l’àmbit popular i treballador.
- La formació de militants obrers cristians compromesos amb l’Església i disposats a transformar la societat.
- Fer present en la pastoral diocesana tot allò que afecta els àmbits populars i treballadors. (Del Decret de creació del Secretariat Diocesà de Pastoral Obrera, 28 de gener de 1999).

La Delegació Episcopal de Pastoral Obrera de la Diòcesi de Girona està formada per representants i persones compromeses en els diversos àmbits de la Pastoral Obrera, amb els següents objectius:
- Mentalitzar sobre la dimensió social de la fe en el món obrer: Davant els problemes i conflictes concrets que viu el món obrer, fer pública la visió i el posicionament des de la fe. A partir del pensament social de l’Església analitzar i denunciar els fets i situacions d’injustícia i arbitrarietat en l’àmbit laboral. Ús dels mitjans de comunicació públics i diocesans.
- Fer costat als cristians del món laboral: Ajudar a que des de les parròquies es doni suport als cristians en el món obrer. Promoure persones amb sensibilitat pel món laboral, que siguin un enllaç entre els consells parroquials i la Delegació de Pastoral Obrera.
-Coordinar i impulsar els diferents moviments i grups de joves i adults que integren la Pastoral Obrera: Grups de JOC i ACO, Grups de GOAC (HOAC), de Revisió de Vida i afins, Religioses de Barris, Capellans Obrers, Capellans de Barris. Realitzar accions en comú: Acció de Nadal, Trobada Diocesana de Pastoral Obrera (març), Estudi i difusió del Manifest del Dia de la Dona Treballadora, Estudi i difusió del Manifest del Primer de Maig (elaborats amb el Secretariat Interdiocesà de Pastoral Obrera), Participació activa en els actes del primer de Maig. Potenciar la Trobada diocesana de Pastoral Obrera com a espai de trobada, formació i intercanvi dels diferents grups de Pastoral Obrera i oberta a tothom.
- Contactes i intercanvi amb els col•lectius obrers i sindicals: Mantenir la relació amb tots els sindicats en vistes al Primer de Maig i a actes unitaris. Lliurar-los personalment el Manifest dels moviments obrers cristians de Catalunya (Secretariat Interdiocesà de Pastoral Obrera).
- Formar part activa de la coordinació de delegacions i moviments obrers de Catalunya, on es programa la Jornada Catalana d’Estudi de la Pastoral Obrera (febrer), s’analitza la situació laboral amb escrits i criteris de reflexió, es coordinen les accions i posicionaments d’àmbit català, s’elaboren els Manifests del Dia de la Dona Treballadora (8 març) i del Primer de Maig.

Delegat

Mn. Fèlix Mussoll

Equip Diocesà

Mn. Ignasi Forcano, Lluís Boada, Ferran Artero, Anna Pujolàs, Albert Quintana, Xavier Puigdevall, Montserrat Cardona i Carme Ribas.

Organització Interdiocesana

Secretariat Interdiocesà de Pastoral Obrera de Catalunya. Aplega les Delegacions diocesanes de Pastoral Obrera, els moviments obrers cristians: ACO, GOAC, JOC, MIJAC, Capellans obrers, Religioses en barris.

c/ Rivadeneyra, 6, 9ª planta
Tel 93 412 15 51