Dimarts 07 de setembre de 2010

Inici del curs pastoral a la diòcesi de Girona i presa de possessió dels nous càrrecs

El curs pastoral 2010/2011 va començar oficialment amb un acte que va tenir lloc el dimarts 7 de setembre al matí a Casa Carles, seu de la Cúria Diocesana, i que va presidir el bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo i Artigas, a qui acompanyaven el Vicari General de la diòcesi, Mn. Lluís Suñer, i el Vicari per a la Pastoral Funcional, Mn. Esteve Sureda, i altres membres curials.
Després de la pregària inicial, el bisbe va fer una reflexió a l’entorn de les actituds pastorals a partir de l’arrelament en Crist, “sense l’amor del qual no tindria raó de ser la nostra vida, ni la nostra tasca en l’Església i en el món”. També va recordar la necessitat d’estar “amarats de l’esperit evangèlic”. I, pel que fa a les actituds ja més personals, va dir que cal estar “disposats sempre a observar, escoltar, entendre, per tal de conèixer millor les persones, els seus problemes, les seves necessitats i les seves capacitats”, amb atenció preferent als malalts, pobres i ancians. Igualment va assenyalar el valor de la comunió eclesial “entre els diversos accents legítims en la vida cristiana”, com a “portadors d’esperança”, tot evitant encomanar desànims i amargors que sovint provenen de la pròpia història personal i de les ferides que no han cicatritzat. Tampoc no es pot oblidar el que el bisbe va definir com a “prudència pastoral”, especialment necessària en les successions de rectors, tot valorant el treball del predecessor i en aquest sentit va demanar d’enfortir la fraternitat pastoral.
Precisament als nous rectors i administradors parroquials els va dir que els enviava en nom del Senyor i que “en el seu nom, tornareu a calar les xarxes, ara en un altre indret del mateix mar”. L’experiència ensenya que, després d’un temps prudencial, aquests canvis són positius “per a la mateixa comunitat i per als mateixos preveres”.
Després de les paraules del bisbe, els nous rectors i delegat van fer la professió de fe i el jurament del càrrec sobre els evangelis. Cal assenyalar que entre els nous càrrecs no parroquials hi ha el del seglar Santiago Torregrosa, Delegat de Pastoral del Trànsit.
L’acte es va cloure amb el rés del Parenostre cantat i la benedicció episcopal.