Dimecres 04 de maig de 2011

Més de mil participants en el XXV Trobada interdiocesana de Vida Creixent

La diòcesi i la ciutat de Girona han acollit aquest dimecres, 4 de maig, la 25a Trobada interdiocesana del moviment Vida Creixent, amb la participació de mil dues-centes persones procedents de les diòcesis de Catalunya, les Illes i Andorra.
Els actes de la Trobada s’han iniciat amb una visita cultural a l’església de Sant Fèlix sota el guiatge del seu rector i Delegat episcopal de Litúrgia, Mn. Joan Baburés. A migdia s’ha celebrat l’Eucaristia, presidida pel bisbe de Girona, Mons. Francesc Pardo, i concelebrada pels bisbes emèrits de Girona, Mons. Jaume Camprodon i Mons,. Carles Soler i per Mons. Uriarte, bisbe emèrit de Sant Sebastià, i per més de trenta preveres procedents de la diòcesis representades en la Trobada, entre els quals hi figuraven els respectius consiliaris diocesans. També hi havia nombrosos diaques.
En la seva homilia el bisbe Francesc ha fet referència al programa evangèlic de les Benaurances que s’havia proclamat, i que ha resumit com “la felicitació de Jesús”, que feia extensiva al moviment. També ha agraït als membres de Vida Creixent el seu compromís i els ha encoratjat a seguir treballant al servei de l’Església, “amb fermesa, fidelitat, amor i humor”, tot referint-se al text dels Fets dels Apòstols de la missa. En finalitzar la celebració molts dels fidels han venerat les relíquies de sant Narcís, patró de la ciutat i la diòcesi, que excepcionalment eren exposades i també han pogut recollir el tradicional cotó que es lliura en la festa del 29 d’octubre.
Després de fer un breu recorregut pel barri antic de la ciutat els participants en la Trobada s’han aplegat per al dinar de germanor al poliesportiu de Fontajau.